Retail

[Spaaractie] Dirk rekent op rage met Stikeez

Bij supermarktketen Dirk zijn ze er maar wat trots op: het is gelukt om de ‘Stikeez’ naar Nederland te halen. De kleine poppetjes-met-zuignapjes hebben eerder de rest van Europa veroverd (in Duitsland bijvoorbeeld via Lidl) en de verwachting is dat ze ook hier een rage zullen worden.  Want welk kind wil dat nu niet: “Je kunt ze overal opplakken, je kun er grappen mee uithalen en je kunt er de gekste spelletjes mee doen.” Bij elke 15 euro aan boodschappen en bij diverse actieproducten (‘Stikeezstunts’) krijgen klanten er eentje gratis. Op = op.

Er zijn 24 ‘vriendjes’ te sparen, verdeeld over de categorieën monsters, boerderij, oceaan en oerwoud). Voor liefhebbers is voor 99 eurocent een speel- en verzamelbox te koop.

De spaaractie wordt gepromoot in de winkels,  in het tijdschrift en in de folders van Dirk, en daarnaast wordt campagne gevoerd via tv-commercials en door middel van abriposters.

[vimeo 93485229 w=570 h=320]

In onderstaande video’s twee voorbeelden van spelletjes die met de Stikeez gespeeld kunnen worden.

[vimeo 93459573 w=570 h=321]

[vimeo 93459275 w=570 h=321]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021