Retail

Lolbroeken van het dierenrijk sparen bij AH

Supermarktconcern Albert Heijn en het Wereld Natuur Fonds (WNF) lanceren na het succes van 2011 vandaag voor de tweede keer de Superdierenactie. Door het verzamelen van Superdierenkaartjes in een Dierenverzamel- en doeboek ontdekken vooral kinderen op een leuke manier hoe bijzonder dieren zijn en dat sommige diersoorten worden bedreigd. Dit jaar staan de lolbroeken van het dierenrijk centraal, zoals dieren met gekke bekken of lollige namen. Bij Nickelodeon kan een Raadje Dierenplaatjespel worden gespeeld.

Klanten van AH ontvangen tot en met 11 november 2012 vier Superdierenkaartjes bij besteding van 10 euro aan boodschappen. Er zijn 204 verschillende kaartjes, elk met een dierenweetje en een quizvraag, in 17 verschillende categorieën. De actie wordt gecommuniceerd via onderstaande tv-commercial en abriposters.


“Met het sparen van dierenplaatjes proberen we kinderen (en ouders) bewust te maken dat dieren niet alleen leuk zijn maar ook dat ze beschermd moeten worden.” [Johan van den Gronden, WNF]

De spaaractie is onderdeel van de samenwerking die Albert Heijn en WNF hebben op het verduurzamen van vis, palmolie, soja, hout en papier. De organisaties gaan er naar eigen zeggen voor zorgen dat in alle eigen merkproducten alleen nog deze verantwoorde grondstoffen worden verwerkt.

[Creatie door TBWA\NEBOKO]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020