Gezondheid

Wat zouden kinderen doen met vijf jaar extra tijd?

In een lijvig (sic) rapport (pdf) luiden Nike en een groot aantal andere organisaties de alarmbellen over het gebrek aan lichamelijke activiteit in het dagelijkse leven van tegenwoordig. Er is actie nodig: "If we reach children when they are young enough, before age 10, they can learn to love physical activity and sports for life. They’ll reap the rewards and pass them on to the next generation." Maatschappelijk verantwoord ondernemen wint het hier van de commercie. Niet het merk staat centraal, maar het thema 'Designed To Move'. Op de gelijknamige website staan overtuigende gegevens en adviezen verzameld.

Verwacht wordt dat kinderen vijf jaar korter zullen leven dan hun ouders. Vijf jaar waarin ze een hoop kunnen en willen doen, zoals uit onderstaande video blijkt.

"Let's give them those five years back."

[Creatie door Wieden+Kennedy; via Meme Machine]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020