Seks & relaties

‘Man of Mietje’-campagne legt hepatitis-B uit in animatievideo

Stichting Soa Aids Nederland is weer gestart met de campagne 'Man of Mietje'. Deze maakt jonge mannen (16-25 jaar) met homoseksuele contacten bewust van de mogelijkheid zich gratis te laten inenten tegen de hepatitis B-infectie, een soa die veel voorkomt bij deze groep. Naast de inzet van online en sociale media zijn artikelen geplaatst in doelgroepgerichte tijdschriften, zoals jongerenblad Expreszo. Onderdeel van de campagne is deze nieuwe, getekende video die op een voor jongeren aansprekende manier uitlegt waarom vaccinatie van belang is.

Op de bijbehorende website vinden jongens en mannen die zich aangesproken voelen meer informatie over de SOA en kunnen zij direct een afspraak maken met de dichtstbijzijnde GGD.

De campagne loopt nog tot eind 2013.

[Concept, illustratie en animatie door VANABBETOTVESSEM]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021