Kortjes

Kortjes: jonge waterspaarders, boze legopoppetjes, dure MySpace-comeback, en meer (week 24, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Ikea has started making doll’s house furniture, dinky versions of some of its most famous pieces; although they are made for children, the accurate 1:15 scale models are expected to become collectibles for adults, too (Metro)

It won't come as a surprise to most females that men mature later than women, but new research has pinpointed the exact age that boys mature completely as 43, the average age at which women mature is just 32; eight out of ten women believe that men ‘never stop being childish’ (Daily Mail)

To 'own' millennials, marketers will need to understand how they link with each other, with brands, with influencers, with media platforms and their devices; that starts with understanding millennials on a far deeper level than quoting Forrester stats (Adweek)

According to a report from w00t! media, Amazon is the 'most liked' tech brand among millennials, age 16-34 years old; they beat out Master-of-the-Digital-Universe Google (and Facebook and YouTube and Apple…!) (Business 2 Community)

Myspace is back — and it's spending a lot of money to make sure everyone knows it; the once-dominant social network will begin airing its first commercials to promote the public launch of the new and significantly redesigned Myspace, part of a $20 million ad campaign (Mashable)

A poll by MSN has discovered that the average festival goer would rather spend time taking drugs, having sex and drinking than watching bands perform live; 47% admitted to having done something they would "never consider doing outside of the music festival environment" while at a festival (NME)

Minister Jet Bussemaker (Cultuur) komt met 5 miljoen euro per jaar over de brug om de Cultuurkaart voor middelbare scholieren in stand te houden: ''Door goed cultuuronderwijs ontwikkelen kinderen een creatieve en onderzoekende houding'' (NU.nl)

Nederlandse peuters drinken dagelijks 2,3 glas zoete drank, tegenover 1,1 glas water, blijkt uit een landelijke steekproef naar het drinkgedrag onder kinderen tussen de 0 en 4 jaar, in opdracht van JOGG: "Zoete dranken zijn dikmakers" (Distrifood)

WNF, Unilever en de Missing Chapter Foundation zijn met een pilot begonnen om het gebruik van warm water terug te dringen; het initiatief heeft de naam WaterSpaarders meegekregen, en richt zich op de jongste leden van het gezin (Marketing Online)

Interpolis is official partner geworden van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond; de overeenkomst richt zich op de jeugd, die wil Interpolis beter en gevarieerder laten bewegen (MarketingTribune)

Het aantal 16- en 17-jarigen met een brommer is in drie jaar tijd bijna gehalveerd tot zo'n 27.700; oorzaken hiervan zijn de invoering van het brommerrijbewijs, de economische crisis en de mogelijkheid om al op 17-jarige leeftijd het autorijbewijs te halen (AD)

Neckermann stopt de communicatieactie met een gratis ziektebriefje, uit respect voor de medische en onderwijswereld; de touroperator zegt "met spijt vast te stellen dat het ludieke karakter van de actie voor sommigen verloren ging" (HLN)

Wie voor 35 euro een Speedy Pass koopt, mag in Walibi voortaan elke wachtrij voorbijlopen: "Hoe leg je in godsnaam aan je kind uit dat het in een ellenlange rij moet staan, terwijl andere kinderen vrolijk voorsteken, alleen maar omdat hun ouders meer geld?" (De Standaard)

Madurodam biedt bezoekers de kans om vereeuwigd te worden in het park: wie als miljoenste bezoeker sinds de heropening binnenkomt, krijgt een eigen minifiguurtje in het park (NOS)

Het aantal legopoppetjes met een vrolijk gezicht neemt af, terwijl het aantal fronsende legopoppetjes juist toeneemt, zo heeft robot-expert Christoph Bartneck ontdekt; dit zou mogelijk nadelige gevolgen hebben voor de ontwikkeling van kinderen die ermee spelen (de Volkskrant)

Oogbal likken, ook wel 'oculolinctus' of 'worming' genoemd, is de nieuwste trend onder Japanse scholieren; infecties verspreiden zich als een lopend vuurtje onder schoolkinderen die hun tong in elkaars ogen steken, om hun onstoken ogen te verbergen gebruiken ze een ooglapje (WTF)

Alarmerend weinig Nederlandse scholieren en studenten denken erover om een eigen onderneming te starten, zegt Wiebe Draijer, voorzitter van de SER; ongeveer eenderde van de jongeren denkt aan een eigen onderneming, maar slechts 3% begint er echt aan (Sp!ts)

Steeds meer jongeren zullen proberen onder de verplichte deelname aan pensioenfondsen uit te komen; door de verslechteringen die het kabinet doorvoert, verdwijnt het draagvlak voor het pensioenstelsel bij jongeren (Trouw)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021