Seks & relaties

Zes jonge filmmakers, zes spannende verhalen voor onder je kussen, zes korte films over seksuele wensen en grenzen

Met de filmcompetitie ’30 days’ heeft informatieplatform Sense jonge filmmakers de kans gegeven om onder begeleiding van professionals uit de Nederlandse filmwereld in 30 dagen een korte film te maken over liefde, seks en alles wat daarbij komt kijken. Jongeren tussen de 15 en 25 jaar werden uitgedaagd om mee te doen en vervolgens in masterclasses begeleid door professionele regisseurs/producenten zoals Eddy Terstall. Het eindresultaat is zes eigentijdse films, inzetbaar in de klas en daarbuiten — mooi project, geslaagde aanpak.

De filmcompetitie is onderdeel van de langlopende seksuele weerbaarheidscampagne ‘Maak seks lekker duidelijk’, waarbij Sense met jongeren in gesprek wil gaan over de weerbaarheid in het aangeven van hun seksuele wensen en grenzen. Hiervoor is het boek ‘Verhalen voor onder je kussen’ uitgebracht met zes verhalen over seksuele wensen en grenzen.

Deze zes verhalen zijn door jonge talentvolle cineasten uitgewerkt tot een script. Uit meer dan 40 aanmeldingen zijn zes teams gekozen om in de maand september met elkaar de strijd aangegaan om in 30 dagen een korte film te maken. De films zijn vanaf nu ook online te bekijken via www.30daysfilms.nl (het YouTube-kanaal van Sense.info). Hieronder zie je de trailer.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=EmQ6Ac4mN6M]

De korte films ‘Leila’ en ‘Sukkel voor de liefde’ zijn vanmiddag in Amsterdam door een vakkundige jury uitgeroepen tot winnaars van de wedstrijd. De winnende makers ontvingen voor hun inzending uit handen van Eddy Terstall de eerste ‘Gouden Kussens’. Samen met scholen worden er ook speciale voorstellingen georganiseerd in bioscopen door het hele land. Tijdens deze voorstellingen zijn de filmmakers aanwezig om te praten met leerlingen over de verhalen en het filmmaken.

[Productie door Yune Film in opdracht van Sense, Soa Aids Nederland en Rutgers WPF]

Previous ArticleNext Article

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018