Retail

[Spaaractie] Shell City to City tour promoot LEGO-/Ferrari-collectie via sociale media

Deze dagen reizen meer dan honderd speelgoed-Ferrari’s door alle twaalf provincies in Nederland. De ‘Shell City to City tour’ startte afgelopen woensdag op het Museumplein in Amsterdam en heeft inmiddels ook Zaanse Schans, Hindeloopen en Groningen aangedaan. Met deze tour wordt aandacht gevraagd voor een LEGO-collectie, die vanaf vanaf 1 oktober 2014 tot en met 6 januari 2015 verkrijgbaar is bij bemande Shell-stations*. De collectie bestaat uit vier LEGO Ferrari-auto’s, een Shell-station, Finish & Podium-set en een Shell-truck.

Er zijn ook twee LEGO-poppetjes, een Scuderia Ferrari Ingenieur en een Shell-wetenschapper. Deze ‘Shell-masters’ doen gedurende de tour via foto’s op Facebook en Twitter verslag van verschillende stops die ze maken. Consumenten worden opgeroepen om ook te starten met sparen en spelen. In navolging op Shells tour worden alle LEGO-liefhebbers gevraagd om zelf een actiefoto of -video te maken van de nieuwe LEGO-items voor een toeristische trekpleister of monument in hun eigen provincie. Deze foto/video moet men vervolgens delen op sociale media met de tag #ReadySetBuild #NL. De inzendingen worden gedurende de maand oktober verzameld op de website www.shell.nl/lego. Iedereen kan vervolgens stemmen op zijn of haar favoriet. De inzending met de meeste stemmen wint een weekend naar Legoland in Denemarken.

shell in hindeloopen

“We zijn ontzettend trots dat we de zeer succesvolle samenwerking met Ferrari en de LEGO groep dit jaar kunnen voortzetten met een aantal unieke items. Wij hopen dat veel van onze klanten en hun kinderen plezier zullen hebben van de nieuwe LEGO items.” [Alfonso Dozzi, Shell Fuels]

*De LEGO-collectie van Shell bestaat dit jaar uit vier iconische Ferrari‘s met het allerkleinste opwindmotortje dat de LEGO-groep ooit heeft gemaakt. Het Shell-station is gebaseerd op het station dat in het midden van het Fiorano-racecircuit bij de Ferrari-fabriek in het Italiaanse Maranello staat. Daarnaast viert de Finish & Podium-set de racegeschiedenis van Shell en Ferrari. De LEGO-modellen zijn te koop voor € 2,50 bij 20 liter Shell-brandstof, bij Shell Helix of twee frisdranken of twee verse broodjes, maar ook voor 500 Air Miles of € 5,- per model, behalve de LEGO truck, die te verkrijgen is voor € 2,50 bij 20 liter Shell V-Power of voor 750 Air Miles of € 7,50. Op=Op.

Update (10/10): LEGO heeft bekendgemaakt de samenwerking met Shell niet te verlengen, als reactie op een protestactie van Greenpeace. Het bestaande contract wordt wel uitgediend, en dus zal deze beslissing geen invloed hebben op de hierboven beschreven promotie.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019