Sport & Spel

55ste verjaardag LEGO-steentje gevierd met 55 LEGO-raadsels, alleen op te lossen met verbeelding

LEGO vierde begin dit jaar dat het 55 jaar geleden was dat de bekende steentjes op de markt werden gebracht, maar aangezien ik niet zo goed ben in het onthouden van verjaardagen is dat volledig langs me heen gegaan. In het kader van beter-laat-dan-nooit wil ik je deze actie rond ’55 Years of the Brick’ echter niet onthouden. In 55 posters wordt met een beperkt aantal LEGO-blokjes een kinderverhaal, film, boek, band of liedje uitgebeeld (naast het LEGO-logo staat steeds een aanwijzing wat bedoeld wordt).

De afgelopen 55 jaar popcultuur op minimalistische en cryptische wijze weergegeven. Je herkent hieronder onder andere The White Stripes, Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen, The Rolling Stones en Purple Rain, maar zo gemakkelijk zijn ze niet allemaal. Hoe leuk.

lego56 lego55 lego54 lego53 lego52 lego51 lego50 lego49 lego48 lego47 lego46 lego45 lego44 lego43 lego42 lego41 lego40 lego39 lego38 lego37 lego36 lego35 lego34 lego33 lego32 lego31 lego30 lego29 lego28 lego27 lego26 lego25 lego23 lego22 lego21 lego20 lego19 lego18 lego17 lego16 lego15 lego14 lego13 lego12 lego11 lego10 lego9 lego8 lego7 lego6 lego5 lego4 lego3 lego2 lego1

“Imagine…”

[Creatie door Brad (Canada) als vervolg op deze campagne; via Graphic Mania]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019