Sport & Spel

Clics Toys wil ook Nederland veroveren

De Belgische speelgoedfabrikant van Clics Toys gaat vol inzetten op de Nederlandse markt. Dit jaar is het aantal verkooppunten uitgebreid (met onder andere Intertoys en Blokker) en is een nieuwe, internationale webshop gelanceerd. Daarnaast is afgelopen maanden hard gewerkt aan een nieuwe commercial, een combinatie van 3D-animatie en live-action, momenteel 'exclusief' te zien op tv-zender Nickelodeon (en hier natuurlijk!). Naast televisie zet het merk ook online in; de campagne draait op Nickelodeon.nl en andere grote sites.

Clics is de merk- en productnaam van het gepatenteerde educatieve bouwblokje voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar. De bouwblokjes zijn flexibel maar stevig – gelijk in formaat, alleen verschillend van kleur – en klikken makkelijk in elkaar, waardoor in combinatie met accessoires als assen, wielen en piramides honderden verschillende modellen gebouwd kunnen worden. Jaarlijks worden er meer dan 150 miljoen Clics-blokjes en -accessoires gemaakt in 22 verschillende kleuren (zelfs glitterkleuren en glow in the dark). Clics wordt in België geproduceerd en verpakt, en geëxperteerd naar meer dan 40 landen.

[Creatie door Viva la Media]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021