Uit een PR-onderzoekje van TUC blijkt dat 59% van de Nederlanders nog steeds flink moet discussiëren om zijn of haar favoriete programma te kunnen zien. Als ze het echt niet eens kunnen worden, gaat één van de gezinsleden vaak in een andere kamer tv kijken. Met tegenzin, want 45% van de Nederlandse mannen en vrouwen kijkt liever televisie in de woonkamer, omdat het daar gezelliger is. Met de feestdagen in zicht, wil TUC zorgen voor gezelligheid samen op bank en geeft in november elke dag een 'TUC Second Screen' weg via Facebook.
Vier van de tien ondervraagde panelleden zeggen voet bij stuk te houden als degene naast ze op de bank een ander programma wil kijken. De beste kans om toch je zin te krijgen, is voor zowel mannen als vrouwen hetzelfde: van alle respondenten die wel te overtuigen zijn, geeft 30% toe wanneer de ander voor iets lekkers zorgt. Goh…
TUC (een merk van Mondelēz International, wist je dat?) wil een oplossing bieden voor de strijd op de bank, en komt daarom met de 'Second Screen'-campagne op tv, in print en online. Van 5 november tot en met 2 december 2012 geeft TUC er elke dag één iPad 3 met unieke TUC-cover weg, waarop je een ander televisieprogramma kan kijken dan degene naast je, terwijl je toch gezellig samen op de bank (op je Oehhh!-kussen?) in de woonkamer kan blijven zitten.
De winactie loopt op facebook.nl/TUCNederland, waar je sowieso terechtkomt als je tuc.nl intypt.
[Creatie door Draftfcb Amsterdam]
Lijkt me lekah met tuc tv kijkuh