Sport & Spel

Met LEGO kan je er een puinhoop van maken, want creativiteit doet alles vergeven

Het is niet de sterkste LEGO-campagne ooit, deze uit Frankrijk. De slogan 'Met LEGO kun je alles maken' krijgt nu opeens een andere betekenis. Waar het in de reclame-uitingen voor het merk normaal gesproken draait om fantasie die werkelijkheid is of wordt, gaat er nu opeens van alles mis en niemand die het erg lijkt te vinden. 'On pardonne tout à leur créativité', zo luidt het in goed Frans. Meestal is het makkelijk scoren met ondeugende kinderen in reclame, maar daar zijn onderstaande grappen niet grappig genoeg voor. Of wel?

Dit is de tv-commercial, met een interactieve component aan het einde:

En dit zijn de printadvertenties (fraai gefotografeerd door Franck Malthiery, dat wel):

[Creatie door Grey Paris; via I Believe in Adv]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

1 Comment

  1. Misschien dat Lars Silberbauer (Head of Social Media LEGO) hier op 18 april a.s. tijdens de Jongerendag van het congres Trends in Kids- & Jongerenmarketing antwoord op kan geven??

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019