Sport & Spel

Philips lanceert familiespel over 100 jaar Philips-uitvindingen: ‘Mission Eureka’

Vorige week is Mission Eureka gelanceerd, een interactief Philips Research-avontuur voor kinderen en volwassenen in het Philips Museum in Eindhoven. Gebaseerd op belangrijke Philips-uitvindingen door de jaren heen biedt het innovatieve familiespel een ontdekkingstocht op zoek naar de techniek achter deze innovaties. Hoe werkt een lamp, wat doet röntgenstraling en wat houdt opereren zonder snijden in? Mission Eureka is een interactief avontuur voor iedereen vanaf 8 jaar, samen te spelen in een groepje van 2, 3 of 4 personen.

Het team krijgt een aantal uitdagingen voorgeschoteld, die ze moeten aangaan zoals echte onderzoekers dat doen, om de uitvinder in zichzelf te ontdekken. Deelnemers komen er zo achter hoe bijvoorbeeld led-licht werkt en wat röntgen doet. Op diverse plekken in het Philips Museum maakt de iPad connectie met een speltafel en start er een interactief groepsspel met kennisvragen, puzzels en opdrachten. Maar teamleden kunnen ook tegen elkaar strijden. In deze groepspellen wordt soms zelfs met z’n vieren tegelijk op de iPad gestreden.

“Nieuwsgierig zijn naar hoe dingen werken is een uitstekende eigenschap van uitvinders. Als je succesvol bent in Mission Eureka, dan ben je wellicht net als veel uitvinders bij Philips Research iemand die nieuwe innovaties zal bedenken die het leven van mensen gaan verbeteren.” [John Bell, Philips Research]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=1gCoNKxp0Q8]

Het Philips Museum is het museum van Koninklijke Philips N.V., gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips-verhaal. Dit jaar viert van Philips Research zijn honderdste verjaardag. Sinds de ontwikkeling van de eerste gloeilamp richt de onderneming zich op zinvolle innovaties, zoals technologieën die de gezondheidszorg betaalbaarder en toegankelijker maken, energiezuinige LED-verlichtingsoplossingen die bijdragen aan het welzijn van mensen en de wereld duurzamer maken, en lokaal relevante consumentenproducten en -diensten.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021