Media

Innocence in Danger schreeuwt online gevaren om ouders wakker te schudden

En weer weet non-profit organisatie Innocence in Danger de aandacht te trekken met een campagne die waarschuwt voor de gevaren van het grote boze wereldwijde web. De beelden uit de printadvertenties (hieronder te zien) zijn echter opnieuw zo naar, dat de doelgroep ouders waarschijnlijk eerder snel zal wegkijken dan zich verdiepen in het idee achter de schreeuwende ogen. Getoond wordt hoe het voor kinderen en jongeren moet voelen als ze op schokkende content stuiten: ‘Die Augen der Kinder schreien sprichwörtlich heraus, was sie gerade sehen.’

“Unsere Aufgabe ist es, aufmerksam zu machen. Kinder in Not brauchen Erwachsene, an die sie sich wenden können. Eltern müssen wissen, was online passieren kann. Unsere Präventionsprojekte unterstützen Kinder, Jugendliche, Eltern und Lehrkräfte genau dabei.” [Julia von Weiler, Innocence in Danger]

“Online kommt die ganze Welt zu einem. Manchmal mit einer solchen Wucht, dass Kinder es nicht ertragen, nicht aushalten können. Das zeigt unsre Kampagne in eindringlichen Bildern.” [Volker Schrader, Publicis Germany]

schreeuw 1

schreeuw 2

‘Weet u wat uw kinderen nu bekijken op het internet? Leer hoe het internet verstandig te gebruiken is op www.innocenceindanger.org.’

[Creatie door Publicis, Frankfurt; via Adeevee]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021