Trends

JWT’s top 10 trends voor 2014 in 2 minuten: ‘Raging against the machine’

Lijstjestijd! Daar is de jaarlijkse voorspelling van JWT weer. Voor de negende keer zette de Intelligence-afdeling van het internationale communicatie-/marketingbureau de trends voor het komende jaar (en daarna) op een rijtje. Het complete rapport van 211 pagina’s is voor $350 te koop, maar waarschijnlijk neem je genoegen met onderstaande video die het verhaal in twee minuten samenvat. Geen futuristische ver-van-mijn-bed-show, maar een schets van wat we om ons heen zien gebeuren. Waarin technologie kansen biedt, maar ook weerstand oproept.

De on-demand economie en always-on cultuur zorgen ervoor dat consumenten snelheid en gemak verwachten, maar de steeds grotere rol van technologie roept ook vragen op van het effect ervan op ons leven en onze privacy. Dat zorgt voor angst en de wens om terug te vinden wat we kwijtgeraakt bij de omhelzing van mobiele apparaten; zaken die echt menselijk zijn krijgen een hogere waarde toegekend.

Voor wie nóg minder tijd heeft, is er hieronder een presentatie waarin elke trend in één slide met een plaatje-praatje wordt benoemd. De 10 trends hebben weer mooie namen gekregen: ‘immersive experiences’, ‘do you speak visual?’, ‘the age of impatience’, ‘mobile as a gateway to opportunity’, ‘telepathic technology’, ‘the end of anonymity’, ‘raging against the machine’, ‘remixing tradition’, ‘proudly imperfect’ en ‘mindful living’. Mooi lijstje.

“JWT’s ’10 Trends for 2014 and Beyond’ is the result of quantitative, qualitative and desk research conducted by JWTIntelligence throughout the year and for this report.”

Update (22/12): JWT heeft ook nog 100 dingen die we in het nieuwe jaar in de gaten moeten houden achter elkaar gezet:

 PS   Ook Trendwatching.com heeft een lijstje opgesteld van ‘7 consumer trends to run with in 2014’: ‘guilt-ree status’, ‘crowd shaped’, ‘made greener by/for China’, ‘mychiatry’, ‘no data’, ‘the internet of caring things’ en ‘global brain’.
Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021