Uiterlijk

HUB-documentaire ‘This Is My Magic Hour’ ter promotie nieuwe SS14-collectie

Het korte tijdsbestek tussen licht en donker wordt door fotografen 'Magic Hour' genoemd. Dit bijzondere uur vormt de inspiratie voor de documentaire This is my Magic Hour, en voor de SS14-collectie van HUB Footwear. Tijdens de zonsopkomst en de zonsondergang komt de stad op een bijzondere manier tot leven en ontstaan er fraaie surrealistische kleurenschakeringen. Deze kleuren zijn vertaald in de ontwerpen van de SS14-collectie van HUB. De documentaire werd deze week samen met de nieuwe collectie in Londen gelanceerd.

In de video laat de Britse fotograaf Jasper James in samenwerking met een groep Engelse creatieve jongeren – hipster alert! – zien wat Magic Hour letterlijk en figuurlijk betekent voor zijn eigen werk en voor de jonge generatie. Met dit in gedachte onderzoekt de video het optimisme van creatieve jongeren in hun Magic Hour’.

"Als je begin twintig bent bereik je een punt waarop je onafhankelijk wordt van je ouders. Je begint jezelf te ontdekken, verschillende dingen te ervaren en je vindt je vrijheid. Het ene is afgerond, het andere is nog niet begonnen. Dat kun je vergelijken met magic hour." [Jasper James]

Wanneer een merk de naam HUB draagt, is het wel duidelijk dat er een grote connectie bestaat met urban culture. Steden zijn ‘hubs’ die mensen, activiteiten, ideeën en verhalen met elkaar verbindt. Het zijn de mensen die een stad vormgeven, die haar identiteit en cultuur bepalen, niet de gebouwen of regels en wetten. Geïnspireerd op dit idee creëert HUB inspirerende documentaires die een nieuw perspectief bieden op het leven in de stad.

Na documentaires over de Nederlandse kunstenaars Haas en Hahn, die de stad vanuit sociaal-economisch perspectief belichten, en het Russische fotografen-duo Vadim en Vitaly, die tot angstaanjagende hoogtes klimmen om de stad van boven vast te kunnen leggen, brengt HUB nu dus de stad in beeld tijdens de magische uren.

Update (13/2): Ter ondersteuning van de This is my magic hour-campagne, introduceert HUB een geïntegreerde Facebook-app. Hiermee kunnen consumenten hun eigen bijzondere momenten in de stad tijdens zonsop- en zonsondergang op de foto zetten en delen via social media met #mymagichour. De app is te vinden via de Facebookpagina van HUB en via mymagichour.com. Met deze sociale activatie daagt HUB consumenten uit om hun eigen beleving van magic hour vast te leggen en te delen. Deelnemers maken kans op een van de 155 prijzen, zoals een GoPro-camera en HUB-schoenen.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020