Werk

100 kinderen zijn voor een dag de baas van BV Nederland

Da’s toch wel een leuke actie van JINC, een vereniging die jongeren van 8 tot en met 16 jaar helpt met een goede start op de arbeidsmarkt. Vandaag, donderdag 29 januari, nemen honderd kinderen uit het hele land voor één dag het stokje over van een baas, CEO, directeur, burgemeester of hoofdredacteur tijdens JINC’s ‘Baas van Morgen’. Met deze ‘super bliksemstage’ willen JINC en alle deelnemende bedrijven, laten zien hoe belangrijk een goede start op de arbeidsmarkt is voor ál het talent van morgen.

Vooral kinderen die opgroeien in een omgeving met veel werkeloosheid en weinig rolmodellen kunnen hierbij een steuntje in de rug gebruiken, zo is de gedachte. Een diverse groep van ‘bazen’ uit het hele land doet mee: van de bazen van bedrijven als NS, ABN AMRO, Sanoma en PostNL tot de burgemeester van Eindhoven, de Commissaris van de Koning, de hoofdredacteur van RTL Nieuws, de directeur van Artis, Nuon en het Maasstad ziekenhuis.

Leerlingen uit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Almere, Brabant, Den Haag en Kennemerland krijgen de kans één dag te ervaren hoe het is om aan het roer te staan van een bedrijf of organisatie. Ook kunnen zij deze dag laten zien wat ze kunnen en vooral hoe ze denken als ze een dag van stoel ruilen met een echte baas. Als ‘Baas van Morgen’ schuiven ze aan bij een vergadering, spreken de medewerkers toe, brainstormen en geven hun visie of een interview.

Aan het einde van de dag verzamelen alle bazen en kinderen zich in Amsterdam en Rotterdam. Tijdens een conferentie delen ze hun ervaringen, geven ze elkaar tips en sluiten ze samen de dag af met een blik op de toekomst.

“JINC’s Baas van Morgen is bedoeld om kinderen kennis te laten maken met een omgeving die ze van huis uit niet kennen. Wij vinden dat ieder kind een eerlijke kans verdient. Daarom leren we ze wat te koop is op de arbeidsmarkt en welke vaardigheden je daarvoor nodig hebt. Deze actie is een inspirerende ervaring die kinderen met talent een extra steun in de rug geeft.” [Daniel Roos, JINC]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019