Opgroeien

Pedro de Bruykere over invloed technologie op denken over jeugd: ‘Geen zorgen over paardenmeisjes’

Om het 10-jarig jubileum van Mijn Kind Online te vieren, organiseerde de stichting vorige week op Safer Internet Day samen met Kennisnet een symposium over jeugd en internet. Een geslaagde bijeenkomst. Misschien wel de best ontvangen bijdrage was die van pedagoog/onderzoeker Pedro de Bruykere, bekend van onder andere zijn blog X, Y of Einstein en boeken als Meisjes kijken en Jongens zijn slimmer dan meisjes. In zijn presentatie gaat hij in op drie ingrediënten die nodig zijn om een jeugdcultuur te laten ontstaan: vrije tijd, vrije ruimte en vergeten.

Kijk zelf hieronder. Dan hoor je meteen waarom ‘paardenmeisjes’ zo weinig aandacht krijgen.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=4WIpIzR_VR4]

“Jeugd is toch een uitvinding van de marketing? Hmm, nee.”

Klik hier voor de slides achter het verhaal.

Updates:

  • (24/2): op Frankwatching is inmiddels een uitgebreid verslag van de bijeenkomst te lezen.
  • (25/2): en nu ook op Mediawijzer.net een verslag, inclusief video’s van alle sprekers.
  • (25/2): klik hier voor de speech van Remco Pijpers over het 10-jarig bestaan van Mijn Kind Online.
Previous ArticleNext Article
Dennis Hoogervorst

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *