Cultuur

Schoolmusical ‘Ik zie ik zie wat jij niet ziet!’ eert kunstenaar Jheronimus Bosch — basisscholieren uitgenodigd voor clipopname

Op 3 december a.s. vindt in TivoliVredenburg de lancering plaats van de nieuwe schoolmusical Ik zie ik zie wat jij niet ziet!. Deze musical voor groep 8 van de basisschool is een initiatief dat in het leven is geroepen om grotere bekendheid te genereren voor de kunstenaar Jeroen Bosch en om kinderen te stimuleren op een andere manier naar de wereld te kijken. De musical maakt deel uit van de ruim 90 evenementen die de Stichting Jheronimus Bosch 500 organiseert om de kunstenaar Jeroen Bosch, wiens sterfjaar in 2016 wordt herdacht, te eren.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet! vertelt het verhaal van Jeroen, een jongetje met een zeer levendige fantasie. Zo levendig zelfs, dat wat hij denkt en ziet tot leven komt. Zo loopt hij samen met zijn klas door een museum en daar springen uit de schilderijen plotseling de Koning van Spanje, de Kater, de Klagende Kluizenaar en de Bolhoofdtovenaar. Die passen vanzelfsprekend niet in de wereld van nu, en daarom moet Jeroen er voor zorgen dat hen niets gebeurt.

Alle basisscholieren van Nederland zijn op 3 december welkom in Utrecht om mee te spelen in de videoclip van het titellied Ik zie ik zie wat jij niet ziet!, dat wordt opgenomen onder leiding van musicalster William Spaaij (Shrek!, Mary Poppins), Vajèn van den Bosch (SpangaS, The Sound of Music) en danstalent Justen Beer (winnaar Everybody Dance Now). Grote namen uit de musicalwereld, waaronder Dick van den Heuvel, Ad van Dijk en Albert Verlinde, hebben zich verbonden aan dit educatieproject. Aan de clipopname kunnen circa 1200 kinderen meedoen. Geïnteresseerden vullen hier het inschrijfformulier in.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=BnmjHHLXBVU]

“Zet een trechter op je hoofd, een snavel op je neus, trek een rode mantel aan en doe een gespikkelde sjaal om. Met spullen die je gewoon op zolder of in je kast kunt vinden, verander je zo in een figuur uit de schilderijen van Jeroen Bosch.”

De musical wordt ontwikkeld door Albert Verlinde Entertainment in opdracht van de Stichting Jheronimus Bosch 500 en partner de Rabobank.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021