Werk

YoungWorks draagt bij aan talentontwikkeling: ‘Young Bastards’ gezocht

Bureau voor jongerencommunicatie YoungWorks introduceert Young Bastards, een 20 weken durend programma waarbij een team van zes vers afgestudeerde creatieven geholpen worden om hun eerste stappen te zetten in een glansrijke carrière. Er is ruimte om te falen, maar vooral ook kans om te rocken. Een Young Bastard verslindt strategische vraagstukken, bedenkt keiharde concepten en creëert een jaloersmakende stroom aan uitgewerkte ideeën voor bestaande klanten en eigen projecten.

In ruil daarvoor krijgen deelnemers een werkplek met uitzicht op Johnny Jordaan, worden masterclasses georganiseerd, gaan ze een week op uitwisseling naar het buitenland, ontvangen ze een traineevergoeding én onbeperkt lunch en bier.

“Alles wat we bij YoungWorks doen gaat over jongeren (10-25 jr). Van trendreport tot workshop, van onderzoek tot themacampagne. We schudden merken en organisaties wakker uit hun muffe ouderwetse gewoontes en helpen ze verbinding te maken met ‘the new kids’. Om ervoor te zorgen dat we zelf niet achter de feiten aan lopen of vervallen in routineus gedrag, onderhouden we nauw contact met de jeugd van tegenwoordig. Zij voeden ons met frisse kennis, verbazende insights en hun ongezouten mening. Dat werkt lekker, maar het kan nog wel een tandje harder.”

(Bijna) afgestudeerde schrijvers, fotografen, illustrators, trendwatchers, filmmakers, grafisch ontwerpers, reclamecreatieven of webbouwers die staan te trappelen om de wereld te verbluffen met hun talent kunnen hun motivatie en portfolio voor 4 januari a.s. mailen naar youngbastards@youngworks.nl t.a.v. Helen van der Kuip. De beste zes talenten worden aangenomen en vormen met elkaar een team. Maandag 2 februari 2015 start het programma.

Update (10/12): NR6 start een vergelijkbaar initiatief. Het bureau geeft net afgestudeerden, door hen gedoopt als F’jes, in de reclamebranche de kans om te werken voor grote merken. En nog eentje: onder de noemer Uncommon start een reclametraineeship waarbij talenten een kijkje in de keuken nemen bij Achtung!, Dawn, Natwerk en Sue Amsterdam.

Update (07/02/2015): Hier stellen de Young Bastards zich voor.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019