Hoe maak je jongeren duidelijk dat er meer cola bestaat dan Coke en Pepsi? First Choice probeert het met een activatieprogramma voor in de winkel en online. Op de Facebookpagina van het Superunie-merk is een snowboard-game met augmented reality gelanceerd. De besturing van de game gebeurt via een muts met daarop een 'marker'. De gebruiker – je moet een 'lefhebber' zijn – speelt het het 'freeride'-spel door zijn/haar hoofd te bewegen, wat in versterkte mate het gevoel geeft in de game te zitten.
Boodschappers krijgen zo'n controller-muts gratis bij aankoop van een 4-pack First Choice Cola (op = op). Voor degenen zonder muts: de game is ook met het toetsenbord te spelen.
"First Choice Cola is bewust anders: eigenwijs en meer op het individu gericht dan op de many happy. Dit ‘anders zijn’ sluit aan bij het gedrag van jongeren in de doelgroep. Jongeren in de leeftijd van 12 tot 16 jaar zijn volop hun eigen identiteit aan het ontdekken. Om erbij te horen moet je natuurlijk wel opvallen."
[Creatie door YoungWorks en The Young Generation]
Hoe kom ik aan een gratis muts, bij de supermarkt weten ze van niks?
@ G. Valenteijn: De actie is inmiddels afgelopen; de muts was t/m 24 februari verkrijgbaar bij een beperkt aantal supermarkten.