Het bekroonde tv-programma Benidorm Bastards heeft al eerder laten zien dat bejaarden flink los kunnen gaan, en dat gegeven duikt nu ook op in reclame. Voor de naderende Super Bowl is voor de Amerikaanse fastfoodketen Taco Bell een commercial ontwikkeld waarin oudjes zich gedragen alsof ze een jaar of 70 jonger zijn. We zien Bernie Goldblatt (87) en zijn oude schoolvrienden die de deur uitsluipen om een wilde nacht te beleven. Ja, het 'Viva Young'-fenomeen heeft ook het verzorgingstehuis bereikt.
Of dat jongeren aanspreekt? Volgens het dienstdoende reclamebureau wel, meldt Adweek: "There's a common misconception that to appeal to millennials you have to show millennials. The reality is to appeal to them you simply need to entertain and engage them." De bedoeling is dat klanten zich in onderstaande spot herkennen, en niet vergeten te genieten.
De hit We Are Young van Fun en Janelle Monáe werd door Google Translate gehaald, waardoor in het Spaans nu Nosotros Somos Jovenes klinkt. Het motto waarmee taco's en burrito's aan de M/V gebracht worden is 'leef meer', wat de hashtag #LiveMás oplevert.
"Sometimes you just gotta go there. Kick up some dirt. Make some waves. Blaze some trails. Burn up the night. Be the first to head out. And the last to turn in. Try what you've never tried before. Make a play. Let it ride. Because if you never do, you'll never know. Sometimes you gotta live más."
[Creatie door Deutsch LA; via Creativity]
Update (10/2): In een andere commercial toont Taco Bell dat je ook na gezinsuitbreiding nog kan genieten van het leven.