Eten en drinken, Gezondheid

Nieuwe campagne positioneert snackgroenten Tommies als vrolijke vitamines voor elke dag

Deze week zag ik het zorgelijke nieuws langskomen dat één op de vijf jongeren kampt met psychische problemen, dikwijls met zware gevolgen. Voor VTM, Q-music en Belfius is dit reden om (naar buitenlands voorbeeld) een Rode Neuzen Dag in Vlaanderen te organiseren, om geld in te zamelen voor meer psychologische hulp aan de jeugd. Hoe? Door te lachen, door samen gek te doen — vandaar dat de rode clownsneus als symbool centraal staat. Net nadat ik het voorgaande had gelezen, kwam een persbericht binnen van Greenco inzake het nieuwe logo van Tommies.

Ogenschijnlijk heeft het één niets met het ander te maken, maar kijk eens naar dat nieuwe logo hieronder — dat snoeptomaatje heeft toch enige gelijkenis!? Als ik de Rode Neuzen Dag zou organiseren, wist ik wel wie ik als eerste zou benaderen met een verzoek voor sponsoring. ;-)

Nieuw Logo Tommies

Tommies, Nederlands eerste en bekendste snackgroentemerk*, heeft een nieuw gezicht. De clown die alle verpakkingen siert, is na tien jaar vernieuwd. Het logo en beeldmerk zijn toegankelijk gemaakt voor verschillende doelgroepen en toepassingen, terwijl de merkessentie ‘Healthy Happiness’ overeind bleef. Het nieuwe ontwerp markeert de start van een landelijke campagne om mini-groente als gezond snoep en verantwoord tussendoortje te positioneren. Zo hoopt Tommies een structurele bijdrage te leveren aan een gezonder Nederland, imho een zéér welkome bijdrage gezien de discussie over kidsmarketing, die maar voortduurt.

tommies range

“AGF-marketing is een vak apart maar we zien in deze categorie branding sterk opkomen. Consumenten krijgen merkvoorkeur als hun groente van betrouwbare telers afkomt. Herkomst en afzender winnen aan terrein. Wij hebben hier als uitvinder van snoeptomaatjes een voorlopersrol in.” [Yvonne Vanlier, marketing manager Tommies]

gezond snacken

*Tommies was het eerste merk snackgroente in Nederland en is de uitvinder van groenten in een shakebeker. Binnen de AGF-branche staat het merk bekend als voorloper in AGF-marketing. Dit leverde Tommies diverse nominaties en onderscheidingen op waaronder Beste Groentemarketeer (2009), Teler van het Jaar (2006, 2007 en 2008) en de AGF Innovatie Award (2007 en 2008). In 2013 werd Greenco betiteld als een van ‘s werelds beste telers. Het merk is tevens aanwezig in de Markthal in Rotterdam met een vaste stand.

[Het Eindhovense kantoor van Fama Volat begeleidt de herpositioneringscampagne. Partout digital native agency ontfermt zich over het online deel.]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020