Kortjes

Kortjes: puberbrein, Benetton, RFID-chips en meer (week 38, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. Klik & lees:

United Colors of Benetton has launched Unemployee of the Year, a new campaign that aims to dispel the hard to shake stigma that younger workers are lazy and that it's their own fault they don't have a job (AdRants; AdFreak)

Europese jongeren hebben een passie voor kleren, geven er grif geld aan uit, maar ze kleden zich wel allemaal hetzelfde, zo blijkt uit onderzoek van het Institut Français de la Mode (De Telegraaf)

Pubers hebben tóch geen 'onrijp' brein, hebben wetenschappers ontdekt; puberhersenen zijn creatieve innovatie- en leermachines, met al hun emotionele circuits gericht op nieuwe ervaringen en het aftasten van sociale contacten (de Volkskrant)

Kinderen eten meer groenten als een gerecht een aantrekkelijke naam heeft, bijvoorbeeld x-ray-worteltjes en powerbroccoli, zo blijkt uit een onderzoek van Cornell University (AD)

Food companies are reaching children by embedding their products in simple and enticing games for touch-screen phones and tablets; the mobile games demonstrate how technology is changing commerce, drawing tighter bonds between marketers and young consumers (WSJ.com)

There’s no doubt that Americans ages 13-34 hold tremendous potential for marketers, but advertisers should take care when reaching out to these consumers; new research shows that males and females in this age demographic are drawn to very different types of TV ads (Nielsen)

Today's tots are more likely to have a laptop within reach (83%) than play outside (69%); kids are getting exposed to laptops, electronic games and mobile phones at an earlier age, a study by Ipsos MediaCT found (MediaWeek)

A survey commissioned by Qualcomm found that 53% of parents with children ages 13 or under use mobile technology to calm their children, so you’re not the only one passing your phone or tablet to your cranky kid in public (Mashable)

The majority of teens, with the exception of Japan, admit to constantly checking what their friends are sharing online and feeling like they are missing out when they are not able to share or consume information online, according to a recent study by Intel (MediaPost)

Voor meer dan de helft van de Britse jongeren is een onflatteuse foto op Facebook één van de grootste zorgen in het leven en vier op de tien jongeren zijn bang dat vrienden een lelijke foto van hen op Facebook zullen posten: 'virtuele ijdelheid' (HLN)

Een Amerikaans schooldistrict gaat alle kinderen via een verplichte RFID-chip in de identiteitskaart volgen: "Het is net als GPS op school" (Security.nl)

Met haar boek Ik kan nog steeds niet vliegen is Anna Woltz de winnares geworden van de Thea Beckmanprijs 2012, de jaarlijkse prijs voor het beste historische jeugdboek voor lezers tot twaalf jaar (Literatuurplein)

Liefst 43% van de jongeren heeft liever een jaar lang geen seks dan een leven zonder muziek en ruim de helft van hen geeft met liefde een jaar van zijn leven op als hij daarvoor levenlang naar muziek kan luisteren, blijkt uit Het Mobiele Muziekbelevingsonderzoek van telecomprovider Hi (De Telegraaf)

Adolescenten die zich aanhoudend blijven identificeren met onconventionele jeugdsubculturen, zoals alto’s of metalheads, vertonen meer probleemgedrag dan doorsnee-jongeren, blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Utrecht (NU.nl)

Few expressions of individuality are more telling than a tattoo; at a time when curating one's image is as non-committal as changing a Facebook status, artists say more young people are embracing the permanence of body modification by way of ink and hypodermic needle (CBC News)

It's kind of amusing that Hot Wheels, a toy company, keeps breaking all sorts of life-size automotive stunt records; in its latest gravity-defying accomplishment, the brand sent driver Brent Fletcher careening into a corkscrew jump in his Hot Wheels buggy (AdFreak)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020