Marketing

Proefpromotietour moet kinderen haring leren eten

Uit consumptiecijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dat kinderen te weinig haring eten. De vis is vooral populair bij vijftigplussers, die meer dan de helft van de haringconsumptie voor hun rekening nemen. Bij gezinnen met kinderen is dit slechts 18%. Om kinderen over de streep te halen meer haring te eten, is het Nederlands Visbureau een proefpromotietournee gestart.

“Kinderen eten te weinig haring doordat ze het haringhappen niet van huis uit mee krijgen. Hun ouders eten vaak geen haring en denken dat hun kinderen het ook niet lusten. Toch blijkt uit in het voorjaar georganiseerde haringsmaaklessen in 800 klassen dat 84% van de kinderen haring wel lekker vindt." [Lisette Wassenaar, Nederlands Visbureau]

In het najaar worden ook smaaklessen voor scholen en Buitenschoolse Opvang (BSO) aangeboden, waarbij een vishandelaar in de klas het verhaal van de haring vertelt en de kinderen vervolgens zelf aan de slag gaan met haringhapjes. De gedachte is dat het eten van vis, en vooral vette vis zoals haring (omega 3!), belangrijk is voor een goede gezondheid.

Naast de smaaklessen organiseert het Visbureau een proefpromotietour in een aantal weekenden in september en de herfstvakantie. De tournee gaat langs diverse evenementen, dierentuinen en musea; twee gekoelde bakfietsen rijden door het land om kinderen haring te laten proeven.

De proefpromotietour en de smaaklessen worden ondersteund met advertenties, winkelmateriaal en participatie in het televisieprogramma Junior Masterchef.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019