Kortjes

Kortjes: MySpace, lokpubers, Suske & Wiske en meer (week 39, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

With the rebirth of MySpace, introduced by a slick video featuring Justin Timberlake, new owner Specific Media is looking to get the social network's swagger back; the new MySpace incorporate "rivals" Twitter and Facebook but will remain focused on music (AdRants)

Photographer Dave Engledow captures inventive photos of himself with his daughter; with his "World's Best Father" mug in tow, the dad can be seen spending some quality time with his little angel while being hilariously reckless (My Modern Met)

Een generatie kinderen groeit op met de logo's van fastfoodbedrijven geprogrammeerd in hun hersenen; wanneer tieners reclamebeelden te zien krijgen zoals het logo van McDonald's, tonen scans een reactie in de belonings- en eetlustcentra van hun brein (de Volkskrant)

De Taalunie sprak met honderd 15- tot 24-jarigen uit het Nederlandse taalgebied: ze passen hun taalgebruik aan aan de mensen met wie ze praten en proberen ook correct Nederlands te schrijven maar dan enkel  als het nodig is (Taalschrift)

VICE, een van oorsprong Canadees counter culture magazine, is uitgegroeid tot een van de snelstgroeiende mediabedrijven ter wereld: “Onze doelgroep, de early adopters, leest graag specialistische bladen met niet-alledaagse verhalen" (Emerce)

Bestuurders die in Antwerpen geflitst worden, zullen daar voortaan niet alleen een boete voor in de bus krijgen, maar ook een kindertekening rond het thema 'verkeer'; de politie hoopt overtreders daarmee aan te zetten tot nadenken (HLN)

De VDD wil dat de politie lokpubers kan inzetten bij de bestrijding van internetdating en kinderporno, zo blijkt uit Kamervragen van VVD-Kamerlid Ard van der Steur aan minister Opstelten (de Volkskrant)

Febelfin, de overkoepelende federatie voor de Belgische financiële sector, waarschuwt met een ludieke campagne voor het al te kwistig rondstrooien van privé-gegevens op het internet; zogenaamde internetfrauders zijn erger dan zogenaamde waarzeggers (Knack)

Met een knap en verzorgd uiterlijk, vlot praatje en een moeilijk te weigeren aanbod, wisten vijf nep-loverboys onverwacht veel meisjes én jongens te verleiden; de actie was opgezet door de GGD, Bureau Jeugdzorg, Welzijn op Maat (Het Kontakt)

Emergency rooms are seeing more and more teens with injuries that result from emulating things they see on YouTube videos that include deadly games such as the "cinnamon challenge," the "salt-and-ice challenge," "chubby bunny" and even extreme fighting (ABC News)

De Landelijke StichtingTegenZinloosGeweld en Standaard Uitgeverij zijn begonnen met de scholenactie 'Suske en Wiske zeggen nee tegen pesten' (Communicatie)

Pesters en hun slachtoffers krijgen vanaf dit schooljaar met een nieuwe aanpak te maken: "Iedereen is gevoelig voor het krijgen van complimenten, dat werkt vaak uitstekend" (NOS)

Sieb Posthuma heeft het Gouden Penseel 2012 gewonnen, de prijs voor de mooiste illustraties; hij kreeg de prijs voor zijn tekeningen in Een vijver vol inkt, een bundel kindergedichten van Annie M.G. Schmidt (NRC)

Nederlandse en Amerikaanse onderzoekers hebben voor het eerst aangetoond dat suikerhoudende dranken een belangrijke rol spelen bij obesitas onder kinderen; de Nederlandse frisdrankindustrie wil naar aanleiding van de onderzoeksresultaten geen stappen ondernemen (LevensmiddelenKrant)

Hoogopgeleide jongeren die online naar werk zoeken, starten hun zoektocht steeds vaker op Google; de zoekmachine passeert hiermee vacaturesites, blijkt uit onderzoek van TNS NIPO onder 1.255 hbo- en wo-studenten in hun laatste studiejaar (Intermediair)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019