Kortjes

Kortjes: faam voor fans, telefoon als mini-ik, makkelijker aan de drank, en meer (week 1, 2013)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Consumers are rewarded for their interactions with a brand by being placed on billboards, buses, in TV spots and even by appearing in campaigns alongside celebrities; brands create meaningful relationships by leveraging fans to fame (Ypulse)

Around half of teens and Millennials see their phone as a 'mini-me' and more than 4 in 10 Millennials say their phone seems to know more about them than they do; people view the phone as exceedingly private—accessing someone’s phone is seen as akin to reading a diary (JWT Intelligence)

The American Dialect Society has named 'hashtag' as the word of the year, beating out 'Gangnam Style', 'YOLO' and 'fiscal cliff', among others (Mashable)

Creating a retail empire off an electronics brand worked for Apple, perhaps it can do the same for Polaroid; this year, Polaroid will launch at least 10 experimental retail locations that will give people the chance to take images from their digital devices and turn them into keepsakes (MediaPost)

Some adventurous fashionistas are taking the geek-chic look to a whole new, and potentially dangerous, level; in southeast Asia teens are sporting fake braces all in the name of style (Yahoo! News)

Supermarkten gaan de komende weken 5 miljoen flyers verspreiden om jongeren erop te wijzen dat het in bezit hebben van alcohol strafbaar is, meldde het CBL; vanaf 1 januari kunnen jongeren onder de 16 een boete krijgen als zij in het openbaar drank bij zich hebben (Trouw)

Jongeren kunnen na 1 januari weer makkelijker aan drank komen, vreest Koninklijke Horeca Nederland bij het in werking treden van de nieuwe Drank- en Horecawet; de NVWA gaat de handhaving gefaseerd aan de gemeenten overdragen (NOS; AD)

In het nieuwe jaar mogen drie Nederlandse televisiezenders en drie radiozenders geen alcoholreclame uitzenden, heeft STIVA bekendgemaakt; de zenders waar het om gaat bereiken allemaal meer dan 25% minderjarigen en worden daardoor aangemerkt als jongerenzenders (Adformatie)

Er zijn rond de jaarwisseling meer meisjes naar bureau Halt verwezen ten opzichte van vorig jaar; ook werden er meer jongeren betrapt op het afsteken van illegaal vuurwerk, maar minder op het te vroeg afsteken van legaal vuurwerk, maakte bureau Halt bekend (AD)

Twee op de drie Marokkaanse jongens van 23 jaar oud zijn minstens één keer verdacht van een misdrijf in de periode sinds ze hun twaalfde verjaardag vierden, maar om agressie tot Marokkanenprobleem te bestempelen is te simpel, zegt psycholoog Erik Jongman (Trouw)

Veel jongeren met een verstandelijke beperking worden door hun omgeving behandeld alsof zij een volkomen normaal IQ hebben; omdat ze zelf hun intelligentieachterstand niet ’cool’ vinden voor de buitenwereld, weigeren ze vaak iedere vorm van hulp, met grote problemen tot gevolg (Sp!ts)

Kinderen die proberen vriendelijk te zijn tegen hun medeleerlingen zijn gelukkiger en worden beter geaccepteerd, schrijven Canadese en Amerikaanse onderzoekers (NU.nl)

Steeds meer basisscholen beginnen met Engels voor 4- en 5-jarigen; door vroeg te beginnen met Engels moet het niveau worden opgekrikt en de aansluiting met het vervolgonderwijs en de arbeidsmarkt worden verbeterd (DVHN)

The latest trend among yogis is that an increasing number of practitioners are pint sized; kids – from newborns to teenagers – are learning the terms down dog, sun salutation and more in kids-only yoga studios and even in their classrooms (ABC News)

Jaarlijks verzamelen ze bij Wijs de kennis van een veertigtal internet-experts, en vragen hun mening over de digitale toekomst; als nieuwjaarscadeau aan de wereld is het Online Trendrapport 2013 beschikbaar (Wijs.be)

 

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021