Kortjes

Kortjes: Angry Birds op TV, favoriet speelgoed gefotografeerd, Slowriders-campagne faalt, en meer (week 11, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

During an 18 month span of travels, Gabriele Galimberti visited and photographed children in a long list of countries around the world with each child posing with his or her favorite toys (PetaPixel)

Millennial parents will catch themselves saying: “When I was your age there was actually a difference between the real world and a digital one”, and their child will surely gaze at them in total confusion (Ypulse)

Vevo, a provider of music videos on YouTube, started a 24-hour music network that begins online and will expand to pay-TV later this year: “You don’t want to lean forward every three minutes to pick another video, you just want it to play” (Bloomberg)

Rovio is catapulting itself onto a TV screen near you; the company is bringing its Angry Birds characters to an animated series, 'Angry Birds Toons', that will be available on broadcast TV and in the Angry Birds app (Creativity)

Supermarkets are not the favorite haunt of Millennials and they're not afraid to share their negative feelings towards the environment on social media; new research reveals they are far more likely to share sarcastic insights when grocery shopping than they are a brand (BizReport)

A study has found that celebrity endorsement of a food product encourages children to eat more of the endorsed product; it also found that children were prompted to eat more of the endorsed product when they saw the celebrity on TV in a different context (University of Liverpool)

Children can clearly see — and honestly remark — how freaking ridiculous everyone looks in 'Harlem Shake' videos and how they serve no purpose whatsoever; as one kid puts it, "When things go viral you can get sick of them sometimes" (Mashable)

Gender-fluid identities are on the rise among Millennials, teens and the post-millennial generation, and the media has picked up on it (Ypulse)

A high school teacher in Israel incited a major student protest today after she accidentally emailed several juniors an internal 'burn book'-like document containing many disparaging and insulting comments made by the school's teachers about their students (Gawker)

De studenten van Studentaanhuis.nl geven computerhulp aan huis: "De ontbrekende schakel tussen de snelle technologische ontwikkelingen en het gemiddelde bevattingsvermogen van de consumenten" (MarketingTribune) 

Mars Nederland nodigde een groep jongeren uit voor een rondleiding in de chocoladefabriek in Veghel; het bedrijf start samen met FrieslandCampina DMV en ROC De Leijgraaf een opleiding tot Foodoperator (Omroep Branbant)

Gedrag van kinderen toont aan dat zij voor hun vijfde al in staat zijn te reflecteren op zichzelf; de zelfreflectie gebruiken de jonge kinderen bij het nemen van een beslissing, zegt onderzoeker Simona Ghetti (Scientias.nl)

Ondanks het toegenomen gebruik van computers zijn basisschoolleerlingen niet slordiger gaan schrijven; de leesbaarheid en verzorging van hun handschrift zijn niet aantoonbaar veranderd, blijkt uit onderzoek van Cito (RTL Nieuws)

Ruim de helft van de scholieren (53%) wil dat er meer digitale middelen worden ingezet in de les, volgens ruim vier op de tien leerlingen (43%) zijn de meeste leraren niet echt ICT-bekwaam (1V Jongerenpanel)

De gemeentelijke campagne Slowriders, tegen de veelvuldige en stelselmatige snelheidsovertredingen door scooters, heeft niets uitgehaald; er moeten 'fermere middelen' worden ingezet dan een 'positieve' voorlichtingscampagne met posters en gezellige stickers (Parool.nl)

Artis presenteerde in samenwerking met uitgeverij Rubinstein het kinderboek 'Hoera, we gaan naar Artis!' met verzen, liedjes en verhalen over de Amsterdamse dierentuin (RTV N-H)

Gezien veel van de fans minderjarig zijn, kreeg One Direction nogal wat kritiek op hun oproep via Facebook en Twitter aan hen om foto's van hun tatoeage te laten zien om zo een kans te maken op een rolletje in 1D3D, een documentaire over de band (HLN)

Sinds volwassenen Facebook ook hebben ontdekt, vinden jongeren het steeds minder leuk, en daarom stelden kinderen acht gouden Facebookregels op (De Telegraaf)

Steeds meer jongeren belanden op de Spoedeisende Hulp met een alcoholvergiftiging; in 2011 noteerden de ziekenhuizen 3.100 gevallen, een jaar eerder waren dat er nog 2.300 (de Volkskrant)

Ouders van Arnhemse basisschoolkinderen maken zich zorgen over de zogenaamde 'shishapen', een soort nepsigaret die de smaak van een waterpijp nabootst, die zeer populair is onder kinderen (Trouw)

Ze vertelt de beste verhaaltjes en geeft de lekkerste knuffels; maar liefst 100% van de kinderen vindt dat mama perfect is, zo blijkt uit een Brits onderzoek onder 1.000 kinderen (NU.nl)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021