Kortjes

Kortjes: vrienden delen teveel online, Anton Corbijn op Kinderpostzegels, niet plassen onder de douche, en meer (week 12, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Oreo again dunks the competition on Twitter; check out their great response in a big showdown with Kit Kat over a woman's love of chocolate (Buzzfeed)

Regardless of the challenges or benefits millennials pose to society, their culture – which is rapidly becoming our culture – is here to stay; as leaders of industry, we need to seek ways to understand and engage them, to teach and to learn from them (Forbes)

A survey by JWT found that even share-happy teens and millennials are finding it harder to maintain their privacy; nearly two-thirds of 13- 17-year-olds agree that their friends are making it hard to maintain their privacy online because their friends share everything (Adweek)

If you've been reading the news lately, you might feel overwhelmed with thoughts of technology anxiety and the possibility that the shiny little device in the palm of your child's hand is just a gateway to harm: "You are the parent, and a screen doesn't change that" (Mashable)

Meester App is een nieuwe wedstrijd van het Ministerie van OCW om de beste apps te vinden voor het basisonderwijs; meedoen met deze wedstrijd kan in de categorieën ideeën voor een app én apps die al ontwikkeld zijn voor het basisonderwijs (Waag Society)

Uit meer dan 200 ingezonden kinderwebsites en -apps heeft de vakjury van de Gouden @penstaart en de Media Ukkie Award de nominaties voor 2013 gekozen; t/m 14 april kan het publiek hier stemmen (Goudenapenstaart.nl)

Een jaar na de lancering van de eerste Nijntje-app zijn er inmiddels 4 iPad-apps en 2 iPhone-apps; mond-tot-mondreclame wordt door ouders als betrouwbare bron van informatie genoemd bij de aanschaf van apps (Sanoma)

Victor Veilig heet het fluorescerende poppetje dat Veilig Verkeer Nederland beschikbaar stelt voor gevaarlijke oversteekplaatsen, zodat automobilisten gas terugnemen; veilig zijn de figuurtjes zelf allerminst, want ze worden gestolen en gesloopt (DVHN)

Marokkaanse jongens worden thuis drie keer zo vaak mishandeld als autochtone jongens, aldus een onderzoek van de Universiteit van Tilburg; volgens de onderzoekers zijn jonge Marokkaanse geweldplegers vaak zelf als kind mishandeld door hun ouders (NOS)

Slechts één op de zes kinderen maakt zich zorgen of er in de toekomst wel genoeg schoon drinkwater is voor alle mensen in Nederland; plassen onder de douche is onder kinderen geen populaire maatregel om water te besparen, korter douchen ook niet (NCDO)

Volgens onderzoekers van de University of North Carolina is iets niet lusten voor 72% genetisch bepaald; kinderen zijn niet gewoon tegendraads, maar ook genetisch geprogrammeerd om dingen niet te lusten (de Volkskrant)

Fotograaf Anton Corbijn neemt de afbeeldingen op de kinderpostzegels dit jaar voor zijn rekening, hij fotografeerde voor de 65e editie van de actie – thema: 'Laat alle kinderen leren' – kinderen in Ethiopië (NU.nl)

Samen met bekende collega's hebben Nick en Simon een bijzondere clip opgenomen bij het nummer 'Pak maar mijn hand', speciaal voor de campagne 'Draag je steentje bij tegen kinderkanker' van KiKa (TVvisie)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021