Kortjes

Kortjes: ‘I see debt people’, ‘rate my FoMO’, ‘I’m internet free’, en meer (week 18, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

The phrase 'debt management' doesn't exactly scream 'horror film', but that's the unusual route that New York-based agency SS+K took in teasing a program that helps college students and graduates face up to their debt (Adweek)

The parents of Reddit posed the question: "What is the creepiest thing your young child has ever said to you?" The responses were bone-chilling (Buzzfeed)

Millennials represent the rise of a socially connected, empowered group of consumers; they present themselves as both the most assimilated generation in history and, simultaneously, the consumer group needing the most individualized advertising targeting ever (iMediaConnection)

Paul Miller: "One year ago I left the internet, I thought it was making me unproductive, I thought it lacked meaning, I thought it was 'corrupting my soul'; I've managed to stay disconnected, just like I planned, and now I'm supposed to tell you how it solved all my problems" (The Verge)

The Fundación ANAR (Spain) developed a mechanism providing a unique message for children victim of abuse and warning adults at the same time; depending on the angle, the message differs with an area only visible for under 10 (Osocio)

The vast majority of parents of minor children — children younger than 18 — feel libraries are very important for their children; that attachment carries over into parents’ own higher-than-average use of a wide range of library services (Pew Internet)

The PC industry of the past is not the PC industry of the future; the opportunity has shifted from business to consumer, and it is growing faster than many anticipated (TIME)

Teenagers are flocking to mobile services that peel away many of the features at the heart of Facebook; like most trends in the tech industry, the fragmentation of social media has started with the youngest users and is working its way up the age chain (Business Insider)

Taco Bell is the first major brand to use Snapchat to reach customers, and could signal the beginning of Snapchat’s monetization (TechCrunch)

Subscribing to channels, watching YouTube videos as one's core entertainment, is a ways off for mainstream consumers, but just wait, argues Robert Kyncl: "The younger generation’s consuming behavior is completely different" (Adweek)

Spotify, iTunes and digital downloads were supposed to signal the death of the compilation album, but in the past year sales have shot up; faced with so much online choice, consumers are seemingly rediscovering the joy of a well-curated compilation (The Guardian)

Here are 13 songs about losing virginity: “Spread your wings and let me come inside” (AV Club)

Recently, music festivals have taken on a culture of their own based in freedom and worldly pleasure, mimicking what was seen at Woodstock's first 1969 festival by tenfold (TrendHunter)

If one of punk’s lessons is that people can create their own culture, instead of waiting for it to be dictated from on high, what can elite culture-industry folk learn from that, besides modesty? (New York Magazine)

Illustrator Nickolay Lamm extrapolated Barbie's body size, if she were human, and compared it side-by-side with the average body proportions of a 19-year-old American (Business Insider)

Pointer Brand, a 100-year-old American farmwear staple, has recently become popular among male trendsetters in urban American hubs, as well as Europe and Japan, for its classic, nongimmicky designs (The Daily Beast)

Online seksueel risicogedrag komt, in tegenstelling tot wat vaak in media gesuggereerd wordt, maar erg weinig voor, blijkt uit onderzoek van communicatiewetenschapper Susanne Baumgartner; slechts 2 tot 3% van de onderzochte jongeren doet wel eens aan sexting (NU.nl)

Om aan het ‘nieuwe schoonheidsideaal’ te voldoen verruilen jongeren in Japan hun puntgave gebit in voor scheve tanden; dat zou hen een jeugdiger en onschuldiger uiterlijk geven, iets wat Japanse mannen mooi vinden (YoungWorks Blog)

In Nieuw-Zeeland heeft de overheid een lijst gepubliceerd met voornamen die voortaan verboden zijn; op die lijst staan onder meer V8, Anal, Queen Victoria, Lucifer, 2nd, 3rd en 5th — de namen zijn taboe omdat ze het kind mogelijk schade kunnen berokkenen (AD)

GGD Nederland maakt zich zorgen over de toenemende populariteit van de shishapen; deze nepsigaret is vooral onder basisschoolleerlingen een hit (AD)

Ruim 1,4 miljoen Nederlanders kochten in de aanloop naar de laatste Koninginnedag een of meerdere producten uit de Oranje-selectie; opmerkelijk is dat vooral ouderen en jongeren Oranje-producten aanschaften; het aandeel gezinnen bleef relatief achter (VMT)

De helft van de kinderen kan een komkommer niet onderscheiden van een courgette, blijkt uit een Britse rondvraag bij een groep kinderen tot 16 jaar (AD)

De politici en vredesactivisten van de toekomst verzamelden zich om zich te buigen over het vervolg van de millenniumdoelen; de jongeren vinden onderwijs toch echt het belangrijkste thema (One World)

Het aantal Brabantse starters onder de 25 is de afgelopen jaren met bijna 30% gestegen; omdat studenten steeds ondernemender worden, is ook in het onderwijs de aandacht voor ondernemerschap gegroeid (KvK.nl)

Twenge en Kasser vergeleken data van Monitoring the Future over Amerikaanse 17 en 18-jarigen tussen 1976 en 2007 en stelden enkele opvallende evoluties vast: enerzijds nam de nood aan materiële rijkdom toe, anderzijds willen de jongeren minder en minder werken (X, Y of Einstein)

Tussen 2008 en 2010 steeg het aantal jongeren tussen de 0 en 17 jaar dat te maken had met de curatieve ggz, de zorg gericht op genezing zoals bijvoorbeeld door psychologen, met 31% (de Volkskrant)

'Fear of missing out' werd sinds kort een thema voor onderzoekers sinds de informatiestroom die een mens te verwerken krijgt nog is toegenomen door onder andere sociale media; onderzoekers hebben een gevalideerde test ontwikkeld om 'FoMO' vast te stellen (X, Y of Einstein)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021