Opgroeien, Reclame

Je kan beter een vriend dan een vader zijn, volgens Robinsons-commercial

Wat een mooie korte film over vriendschap, die nieuwe tv-spot voor Robinsons, sterk inspelend op de waardering voor echte aandacht. Kinderen die samen genieten van het buitenspelen en dan hun dorst lessen met een glas fruitlimonade; positieve emoties, een verrassende wending, het product duidelijk in beeld – reclame zoals reclame hoort te zijn. Maar dan verschijnt de pay-off in beeld: 'It's good to be a dad, it's better to be a friend'. Oei. Zo'n advies is tegen het zere been van opvoeddeskundigen, die stellen dat ouders in de eerste plaats opvoeders moeten zijn die grenzen moeten stellen en hun kroost niet mogen verwennen. En dat terwijl het tekstje helemaal niet nodig was geweest, omdat de beelden voor zich spreken.

"Play thirsty."

[Creatie door BBH, Londen; via Buzzfeed]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021