Kortjes

Kortjes: zwangere jongens, 100 urban trends, kritiek op American Apparel, en meer (week 21, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Cats seem to get all the attention on the Internet; parents are shooting and sharing more video than ever, with a whopping 60% of parents shooting at least three videos a month, but their kids are the biggest stars, not their furry friends (Visual.ly)

Debate has heated up in Sweden regarding American Apparel's sexualization of its female models; a small Swedish clothing company named byPM decided to do a photo shoot in which a man posed in the same positions as American Apparel's female models (Business Insider; zie afbeelding)

A new teen-pregnancy prevention campaign in Illinois and Wisconsin features pictures of pregnant teenage boys, and the accompanying text reads 'Unexpected? Most teen pregnancies are' — the ads hope to communicate that pregnancy prevention isn't just the girl's responsibility (AdFreak)

BMW Guggenheim Lab has released a new resource, '100 Urban Trends', a glossary of the most talked about urban ideas; the top trends include '3-D Printer's, Bike Politics, 'Confronting Comfort', 'Hacking The City', 'Maker Movement', 'Skill Share' and 'Right To Information' (PSFK)

Hot Wheels created a 1 mile-long, four-lane toy racetrack to celebrate its 'World's Best Driver Championship' event; kids were invited from all over the country to race four toy-size cars around the track — 12-year old Christopher Bienusa emerged as the victor (Daily Finance)

Slang has always been a challenge for the courts in cases that involve vulgar or insulting language, that has lawyers and judges turning to a more fluid source of definitions: Urban Dictionary, a crowdsourced collection of slang words on the Internet (The New York Times)

How do insure young people do not drive drunk? You literally stop them: Publicis Brussels created a parking lot gate at Belgium's most famous nightclub that would only open if a car's driver passed a breathalizer test (AdRants)

Als het aan de gemeente Elburg ligt keert de rust op stapavonden terug in de binnenstad; burgemeester Frans de Lange onthulde een bord met de do's and don'ts voor uitgaanspubliek: "Door er aandacht aan te geven hopen we jongeren bewuster te maken van wangedrag" (De Stentor)

Jumbo en C1000 hebben in samenwerking met het merk Healthy Heroes en obesitascoach Marije van Asdonk kant-en-klaarmaaltijden voor kinderen geïntroduceerd; het gaat om gezonde maaltijden, die moeten helpen om overgewicht van kinderen tegen te gaan (Distrifood)

Franse basisschoolkinderen weten "schokkend weinig" over wat ze eten, zo blijkt uit onderzoek van de Franse milieu- en gezondheidsdienst ASEF; veel 8-12-jarigen herkennen veel soorten groenten en fruit niet en sommigen schijnen zelfs "te denken dat pasta aan bomen groeit" (De Telegraaf)

Kinderen moeten op de basisschool bewust worden gemaakt van de kwalijke gevolgen van de zon, daarom moeten ze op school ook leren smeren met zonnebrandcrème, zegt dr. Jetske Ultee, die lesmateriaal heeft ontwikkeld dat scholen gratis kunnen downloaden (Trouw)

De manager van realityster Barbie vindt het 'bijzonder teleurstellend' dat de reclamespot die de realityster opnam voor de Belastingdienst niet meer wordt uitgezonden: "Barbie is een vriendin van het volk, en de Belastingsdienst zoekt toenadering tot het volk" (NU.nl)

Oefening baart kunst, maar om ergens echt in te excelleren heb je aangeboren talent nodig, volgens psycholoog Zach Hambrick: "Er is bewijs dat sommige mensen iets gewoon heel goed kunnen zonder eindeloze oefening" (Metro)

De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft de TU/e-wervingscampagne ‘Toekomstdromen’ uitgeroepen tot winnaar in de categorie ‘Non-Profit/Overheid’; op de opleiding, die normaal vol mannen zit, is een golf aan vrouwen binnengekomen (TU/e; YoungWorks)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021