Kortjes

Kortjes: Monster Hunt breekt records in China, kids reageren op absurde poses van modellen, en meer (week 31, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER:

After decades of worsening diets and sharp increases in obesity, Americans’ eating habits have begun changing for the better; the number of calories that the average American child takes in daily has fallen by at least 9% (The New York Times)

When it comes to registering for wedding gifts, more and more millennial couples asking their guests to consider holding the gravy ladles and shelving the dishes in favor of gifts of cash, home-repair gift cards and lavish honeymoon experiences (The New York Times)

WWF’s #EndangeredEmoji Twitter campaign, which prompted the organisation’s supporters to donate through tweeting emojis of endangered animals, has sparked 559,000 mentions and 59,000 signups since its launch in May (The Drum)

Some video bloggers, or vloggers, are making as much money as Hollywood’s biggest stars — that success is no accident, but an outcome of strategic corporate planning and the commercial interests that are now shaping the modern era of online video, analysts say (The Washington Post)

A body of research suggests that playing digital games can have psychological and even physical benefits; new offerings from game makers like Leapfrog, National Geographic, Amplify Games and Galxyz may further assuage parents and teachers’ fears (Huff Post)

Samsung Electronics UK has teamed up with the Royal Shakespeare Company to launch a new app starring famous actors, a rapper and a beatboxer to bring Shakespeare to life for 11-18 year olds (Ads of the World)

Something big is happening in Chinese cinema right now; Raman Hui’s Monster Hunt is the highest grossing film of all time — a live action, fantasy, adventure, comedy film full of martial arts, shape-shifting monsters (ShortList)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=FbhsvxqoCG4]

40% of millennials have at least one tattoo; 70% of tattooed millennials say they hide their ink jobs from the boss (Time)

A year ahead of its centennial, footwear brand Keds is launching a global brand platform and fall 2015 ad campaign around female empowerment, and has gotten one of the world’s great trailblazing women, Taylor Swift, to headline it (Adweek)

Wat kinderen denken van de vaak vreemde uitdrukkingen en absurde poses van modellen in grote modecampagnes? Niet veel goeds, zo blijkt uit het nieuwe project van kunstenares Yolanda Domingues (HLN)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=LlShHeU2qU4]

EDM heeft een grote rol in de muziekwereld — in het beste geval opent het voor doorsnee Amerikaanse kids de deuren naar serieuze artiesten, in het slechtste geval houdt het een megalomane, eentonige samenleving in stand (Noisey)

Uit een Brits onderzoek blijkt dat kinderen van rijke ouders meer kans hebben om later een goede baan te krijgen en en zelf ook rijk te worden – ook als ze niet hoog opgeleid zijn (Welingelichte Kringen)

Scholen hebben met ingang van 1 augustus de wettelijke zorgplicht om pesten tegen te gaan — op die datum gaat de nieuwe Wet Sociale Veiligheid op school in (ED.nl)

PS  De volgende ‘kortjes’-update laat even op zich wachten; eind week 34 een nieuw overzicht!

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021