Kortjes: dematerialisatie, baby’s online, BYOD in woordenboek, reclame gewaardeerd, en meer (week 35, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Many babies are making their photographic debut on social media within an hour of their birth, according to research; on average, images of more than two-thirds of newborns now appear online within 60 minutes (itv)

A photographic series features babies eating lemons, ‘Pucker’ by April Maciborka in collaboration with David Wile, stars a variety of young humans sucking on the sour citrus fruit and captures their adorable and humorous expressions (Trend Hunter)

Pop songs which refer to alcohol brands could be encouraging young people to binge drink and have sex, experts have warned; almost a quarter of chart music lyrics over a three-year period mentioned booze, analysts said (DailyMail)

The Oxford Dictionaries Online is adding a slew of words, an odd mix of techie and tween-y, like ‘bitcoin’, ‘BYOD’, ‘digital detox’, ‘geek chic’, ‘MOOC’, ’twerk’, ‘FOMO’ and ‘selfie’ (TechCrunch)

3D just isn’t hot anymore (if it ever really was); you know it, mom and dad know it and now Nintendo is sort of admitting that 3D, glasses-free or not, isn’t a big selling point — the Nintendo 2DS is a budget 3DS slapped together into a plasticky wedge-shaped ‘slate’ design (DVICE)

Kleenex has centered its latest promotion, ‘Kleenex Xperiments’, around recreational science; they commissioned young Einsteins with the task to test the absorbing qualities and strength of Kleenex tissues, as kids are more likely to believe their smart peers than traditional ads (Popsop)

A new study says McDonald’s and Burger King aren’t living up to industry pledges when it comes to marketing to kids; by downplaying food in favor of promoting premiums like toys and movies, their ads are “potentially misleading”, according to a study published in Plos One (Adweek)

Our digital age has ushered in five changes to the extended self, most interesting among them ‘dematerialization’; young consumers no longer care about owning and displaying physical possessions that meant so much to their parents (Salon)

Though the death knell for brick-and-mortar retailers has been ringing for years, chains like Urban Outfitters that cater to young people still have an important edge vs. online retailers such as Amazon.com; 81% of millennials’ retail dollars are being spent in physical stores (Investors.com)

Uit wereldwijd onderzoek van IKEA blijkt dat 72% van de ouders meer tijd zou willen hebben om te relaxen met hun kinderen;  als ouders wel tijd hebben om met hun kinderen te spelen, geeft 3 op de 10 aan vaak te gestrest te zijn om hiervan te genieten (IKEA; zie afbeelding)

Jongeren hebben een positiever houding tegenover reclame en public relations dan hun ouders, is de conclusie van een onderzoek van het bureau Gallup bij ruim 2.000 Amerikaanse ; de hoogste waardering gaat naar de computersector, gevolgd door restaurants (Express.be)

Als speelkameraadjes chocolade, chips en koekjes in hun broodtrommels hebben zitten, worden kinderen snel jaloers — de oplossing: ervoor zorgen dat de gezonde lunchbox spannender is dan die van de rest van de klas (Nieuwsblad.be)

In september kunnen kinderen gratis reizen met het openbaar vervoer in Flevoland, Gelderland en Overijssel; met de actie willen de provincies en de vervoersbedrijven het OV onder de aandacht brengen en gezinnen stimuleren er gebruik van te maken (Omroep Flevoland)

Videogames, zelfs agressieve, zouden kwetsbare kinderen met bijvoorbeeld ADHD niet agressiever maken, een recente studie wijst in sommige gevallen zelfs het tegendeel uit (NU.nl)

Samsung introduceert een tablet speciaal gericht op kinderen; de Galaxy Tab 3 Kids heeft diverse educatieve apps aan boord, en ook beveiligingsopties waarmee ouders het apparaat onbezorgd door hun kinderen kunnen laten gebruiken (eReaders)

Ondernemers Erwin Binneveld en Mirjam Bestebreurtje hebben hun eerste winkel volgens de Spar University-formule geopend; de door de ondernemers in samenwerking met Spar ontwikkelde formule huist op universiteitsterreinen en richt zich voornamelijk op studenten (Distrifood)

Een combinatie van individuele en omgevingsfactoren speelt een rol bij het ontstaan van schulden van kwetsbare jongeren, blijkt uit kwalitatief onderzoek van onderzoeksbureau IVO (NJi)

En tot slot: ’24 people who are really nailing this parenting thing’ (Buzzfeed)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024