Kortjes

Kortjes: guerrilla van Hot Wheels, Barbie voor vaders, parfum van Pizza Hut, en meer (week 49, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Hot Wheels turned real cars into toys in a guerrilla parking lot stunt; the only time you might actually want to snap a picture of someone in a mall parking lot is after Hot Wheels gets a hold of your ride (The Denver Egotist)

The results of the latest Porsche Kids Driving School initiative have proven the effectiveness of spreading road safety culture among Dubai's future drivers; the initiative has visited ten Dubai schools, raising children's awareness of road rules, traffic signs and driver safety (AMEinfo)

A heartwarming story of a boy who scrimped and saved to buy Legos has gone viral just in time for Christmas; James Groccia, an 11-year-old with Asperger syndrome, saved all his money for two years to buy a Lego train set, only to find it had been discontinued, so he wrote to Lego (AdFreak)

For the first time in Barbie’s more than 50-year history, Mattel is introducing a Barbie construction set that underscores a huge shift in the marketplace; the Mega Bloks Barbie Build ’n Style line has both girls – and their fathers – in mind (The New York Times)

McDonald’s has introduced Digital Play Zones in over 150 of its UK restaurants with high family footfall; these interactive floor media games are activated by movement (similar to a Kinect or Wii) and tied to the current Happy Meal promotion, giving advertisers more ways to promote (PSFK)

Marketing is often like poker: Campbell’s Soup recently went 'all in' in their efforts to capture marketshare among the elusive Generation Y; they pushed in all their chips (figuratively, of course) to create a new product and campaign (MediaPost)

Pizza Hut Canda has a fragrance now; it's signature scent, called Eau de Pizza Hut, is designed to smell like a box of Pizza Hut pizza being opened, 'boasting top notes of freshly baked, hand-tossed dough' (AdFreak)

Privacy groups advocating more stringent regulations for marketing to children online released a study showing that parents and other adults overwhelmingly agree with them; many of the techniques used by marketers and child-directed websites elicited disapproval from parents (Adweek)

Your kids are more likely to initiate friending you on Facebook when they're young, suggests a new study from Facebook; regardless of who friends who first, parents and their children (whatever age they are — even adults) have lots of kind sentiments for each other on the social network (Mashable)

Instead of teddy bears, today's kids sleep with their smartphones tucked into bed with them;  kids who exhibit signs of addiction when it comes to their phones are a growing concern for parents: "Teens wish their lives weren't so emeshed with digital and social media" (Mashable)

The cornucopia of junk food advertising to children plays a substantial role in creating a public health crisis; the industry is glutted with examples of perverse, profit-chasing schemes to capitalize on children’s appetites at the expense of their long-term health (Salon.com)

De voedingsindustrie ontloopt op internet de eigen kinderreclameregels; om kinderobesitas tegen te gaan, zijn in 2010 de regels voor kindermarketing aangescherpt – in gedrukte media, televisie en in bioscopen volgen bedrijven hun eigen regels wel na, maar op internet hebben ze vrij spel (Adformatie)

De manier waarop we onze kinderen opvoeden, dreigt een nieuw taboe te worden; deskundigen constateren in toenemende mate dat niemand een ander nog aanspreekt op zijn gedrag, laat staan iets durft te zeggen over kinderen die onuitstaanbare trekjes vertonen (De Limburger)

Bijna de helft van de jongeren die voetballen zeggen dat er vaak weinig respect is voor grens- en scheidsrechters; 65% van de jongeren heeft ook wel eens zelf agressie tegen wedstrijdleiding meegemaakt, blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 400 jongeren die in jeugdteams spelen (NU.nl)

Een Amerikaanse vader, die zijn dochter bijna verloor na een zwaar verkeersongeval, heeft in een filmpje op internet laten zien dat dronken achter het stuur kruipen voor heel wat leed kan zorgen: "Neem jullie verantwoordelijkheid, dit moet stoppen" (AD)

Hoewel 40% van de jongeren bezorgd is over de energievoorziening in de toekomst, heeft zuinig omgaan met energie geen hoge prioriteit, blijkt uit onderzoek dat Eneco liet uitvoeren door Ipsos Synovate; duurzaamheid vinden zij een zaak van de overheid en energiebedrijven (Metro)

Rank a Brand introduceert een interactief spel op Facebook over duurzaamheid; via de Naked Truth Game wil de merkvergelijker haar kennis over dit onderwerp op een eigentijdse, speelse manier overbrengen aan jongeren (Fonk)

Wereldwijd verloren al meer dan 16 miljoen kinderen één of beide ouders aan aids; STOP AIDS NOW! ontwikkelde een geïntegreerde campagne rondom 'vadertje en moedertje' om aandacht te vragen voor de toekomst van aidsweeskinderen (Fonk)

Steeds meer kinderen gebruiken zware anti-psychotica; het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen spreekt van een zorgwekkende ontwikkeling, omdat weinig bekend is over de bijwerkingen van de vaak zware medicatie (RTL Nieuws)

Zwarte Piet is wat de jongeren betreft zwart omdat hij door de schoorsteen komt, niet omdat hij het donkere knechtje is van Sinterklaas, en omdat hij een kindervriend is zou het eerder positieve discriminatie zijn; ook hechten jongeren veel aan de traditie van Zwarte Piet (EenVandaag)

"Mijn dochter denkt nog lang niet na over Facebook en aanverwante toestanden, maar de eerste medialessen heeft ze al binnen dankzij K3; op de nieuwe cd staat een liedje Vind ik leuk waarin volop malle voorbeelden worden genoemd van plaatjes waarmee je op internet kunt staan" (Martijn Wijngaards)

The list for this year’s most popular baby names is out and it looks like parents found inspiration from trendy sources that range from technology to 'Fifty Shades of Grey': “Grey is up, Anastasis is up and Ana, Apple rose 15% and Siri went up 5% for girls" (babycenter.com; NBC)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020