Kortjes

Kortjes, creatief met karton, Sesamstraat over scheiden, Axe in 3D, en meer (week 50, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

The Chicago Children's Museum created a toy store filled with nothing but cardboard boxes and some art supplies; if the kids wanted to have a good time, they had to fire up their imagination and get creative (AdRants)

Marks & Spencer's use of 4-year-old Seb White, a little boy with Down syndrome, in its Christmas ad and catalog this year is being hailed as a bold, and long overdue, step forward for the treatment and perception of people with disabilities (AdFreak)

For the Axe Young/Mature campaign, agency Ponce Buenos Aires created a 3D video that told different stories depending on which eye you were viewing it through; the ad uses 3D stereoscopic technology to play two simultaneous storylines for audiences with different preferences (PSFK)

Global marketing executives from various industries provided InSites with insights on their definition of Generation Y, the main marketing challenges and some possible solutions to tackle these challenges: "It’s about having the guts to do something you have never done before" (How Cool Brands Stay Hot)

Here’s 5 predictions for 2013 from the @MTVInsight crystal Tumblr: 1) Smartphone, the movie!; 2) Death to the Brainstorm, all hail the Hackathon; 3) YouTube U; 4) The post-apocalyptic product; 5) First art in MOMA where the artist is 'Everybody' (MTVinsights) 

It is now not only easier to acquire knowledge in a variety of areas, but it is becoming less expensive in so many ways; technology has allowed education to come to the masses like never before – and allowed new opportunities to bring education to the masses as well (The Next Web)

In the eyes of employers, marketers, and brand gurus, Generation Y tends to be treated like a separate species, but a new report from the Pew Research Center suggests that, when it comes to reading the news on mobile devices, young people aren't so different (the Atlantic)

Cisco's third annual global Connected World Technology Report focuses on why Generation Y can't part from their smartphone devices; two out of five said they 'would feel anxious, like part of me is missing' if they couldn’t use their smartphones to stay connected (Mashable)

Schoolkinderen van amper 14 jaar versturen regelmatig pikante foto's van zichzelf met hun gsm, blijkt vandaag uit een Brits onderzoek; volgens de onderzoekers beschouwen de tieners dat als 'normaal', omdat ze op het internet voortdurend geconfronteerd worden met seksuele foto's (AD)

Teen Vogue has identified and profiled a subsegment of shoppers called Multi-Channel Millennials, who research products and merchandise through the internet and social media, shop weekly in-store and online or on mobile devices, and communicate with retailers via social media (PR Newswire)

Many kids grow up thinking that pink is for girls and blue is for boys; stereotypical marketing can have negative effects, providing children with narrow views of what it means to be a girl or a boy (Ypulse)

Nederlandse basisschoolleerlingen presteren naar behoren, maar springen er op geen enkele manier positief uit, blijkt uit een groot internationaal onderzoek naar het niveau van leerlingen uit groep 6 van de basisschool; talentvolle leerlingen krijgen nauwelijks de kans om te excelleren (NU.nl)

Kinderen met een televisie op hun slaapkamer en een eigen gsm scoren slechter op leestests, dat blijkt uit een grootse internationale studie; het bezit van een muziekinstrument leidt tot een boost van 30 punten (AD)

Per jaar krijgen kinderen en jongeren nu al zo'n 25.000 reclameboodschappen te verwerken en dat aantal groeit elk jaar; die boodschappen zijn bovendien ook vaker verborgen verleiders en ze komen van alle kanten, voor adverteerders zijn er allemaal nieuwe reclameplatformen (De Standaard)

Steeds meer ouders zetten hun kinderen al op jonge leeftijd onder druk om te presteren; baby's moeten gebarentaal leren voor ze kunnen spreken en kleuters moeten kunnen lezen voor ze naar school gaan; experts waarschuwen voor de gevaren van het stellen van te veel eisen (Trouw)

Als eerste gemeente in Nederland komt Amsterdam met een radicaal antiblowbeleid onder de jeugd; vanaf 1 januari geldt in de hoofdstad een blowverbod op schoolpleinen en mogelijk binnenkort ook in speeltuinen (De Telegraaf)

Van de jongeren die nu of eerder gepest zijn op de middelbare school stelt 52% dat de leraar of school op de hoogte was, maar weinig tot niets deed, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag (de Volkskrant)

Pesten is buitengewoon moeilijk uit te bannen, zegt dr. Bram de Muynck, lector bij Driestar Educatief: "Des te belangrijker is het geworden dat opvoeders hun ogen en oren goed de kost geven" (RD.nl)

According to the Centers for Disease Control, 9.4% of teens in a recent survey reported being physically abused by a romantic partner in the past 12 months; there is also evidence that adolescents who experience violence in early relationships are more vulnerable to being abused again (TIME)

Children's television show Sesame Street is taking on the D-word for the second time in 20 years; Abby Cadabby, a fuzzy, pink, fairy-in-training on Sesame Street, explains divorce by talking about her parents' separate houses in a 13-minute segment that can only be accessed online (Mashable)

Kinderen die populair zijn op school trekken meer aandacht van hun klasgenoten dan minder populaire leeftijdgenoten; toch worden die populaire leerlingen onbewust vaak gemeden door hun klasgenoten, concludeert Tessa Lansu van de Radboud Universiteit (De Telegraaf)

Als het aan de SKVR ligt, blijven ze de lessen over straattaal – in het kader van de campagne ‘Jouw taal, zijn taal’ – ook volgend jaar nog geven: “Er is veel vraag naar de lessen vanuit de scholen, en docenten zien dat het beklijft” (Metro)

Op YouTube is vanaf nu een videoclip te zien die is gemaakt door basisschoolleerlingen uit Beuningen; de elf kinderen namen samen met de Utrechtse rapper Akke Niemeijer het nummer Schone lucht door alle bomen in Beuningen op (de Gelderlander)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019