Marketing

Geslaagde guerrillamarketing: magische telefooncel laat kinderen bellen met Kerstman (en daar blijft het niet bij)

Waar de Staatsloterij een 'tijdmachine' in Amsterdam op straat plaatste om het Oudejaarslot te promoten, zette het Braziliaanse telecombedrijf Oi een 'magische telefoonpaal' in Rio de Janeiro neer die net wat meer impact heeft. Kinderen konden hiermee bellen met 'de Kerstman' (gepensioneerde acteurs aan de andere kant van de lijn konden de kids zien via een monitor en daardoor persoonlijke, niet-gescripte gesprekken voeren). Om nog meer indruk te maken werden ook cadeaus neergelegd, werd sneeuw op gebouwen geprojecteerd en passeerden 'elfjes' en een koor.

Een telefoonmaatschappij die een gesprek met de Noordpool mogelijk maakt en tegelijkertijd voor magie zorgt, da's relevante en symphatieke communicatie. Het doel van dit soort 'guerrilla'-acties is om zo spraakmakend, hartverwarmend of goed gedaan te zijn dat mensen deze gaan delen. Kijk zelf maar of aan die voorwaarden voldaan wordt.

"Wie heeft er nooit van gedroomd te praten met de Kerstman?"

In Brazilië is een telefoonnummer beschikbaar waarop de Kerstman te bereiken is. Alle inkomsten daarvan gaan naar het goede doel.

[Creatie door NBS; via PSFK]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021