Kortjes

Kortjes: Geardo, Snapchat, Noah, Santa, Primo, Voicie, en meer (week 52, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

In the past, crafting and ‘doing it yourself’ seemed to be reserved for grandmas and middle aged women book club activities; now, young adults under the age of 35 dominate the 29 billion dollar crafting industry (Millennial Marketing)

Urban Outfitters has earned a reputation for pushing boundaries with its controversial designs, but one of its latest efforts, a bizarre denim and tutu combination was almost too much for analysts at Goldman Sachs (Quartz)

Generally, lying to kids is a bad thing, but for many children, believing in Santa is a normal and healthy part of development, psychologists say (Mashable)

Coca-Cola and Clear Channel created a billboard made entirely of wrapping paper, allowing people passing by to tear off a piece of paper to wrap their presents (Duval Guillaume Modem)

Snapchat has updated its iOS and Android apps, adding several improvement like ‘smart’ filters and the ability to replay photos and videos; the photo and video messaging service now allows users to replay one snap every 24 hours (Mashable)

Microsoft researcher Danah Boyd has spent a decade interviewing hundreds of teens about their online : “Teens aren’t addicted to social media, they’re addicted to each other – they’re not allowed to hang out the way you and I did, so they’ve moved it online” (Wired)

The 17-minute film Noah mildly NSFW- takes place mostly on computer and smartphone screens; it provides an intense, insightful window into the dense, multimedia world that teens increasingly choose to inhabit (AdFreak)

McDonald’s employee resources website is giving out even more odd advice for workers: “Fast foods are typically high in calories, fat, saturated fat, sugar, and salt and may put people at risk for becoming overweight” (CNBC)

Sleeping habits change when kids enter their teen years in part because of changing hormone levels, but a recent study suggests that social ties, such as relationships with friends and parents, may play a bigger role than biology in influencing teen sleep (Mashable)

Primo is a wooden play-set that teaches children programming language even if they can’t read just yet; the kit uses shapes, colors, and spacial awareness to teach the basics of programming through a physical interface (PSFK)

This new Samsung web ad introduces us to a new brand of technology stalker: meet the Galaxy Geardo — Samsung managed to wrap every bad feeling one associates with new technology into this ad for the Samsung Galaxy Gear smartwatch (Adweek)

Talentenjacht The Voice Kids zet een app in om jonge kijkers aan zich te binden: een spaarkaart voor digitale plaatjes van de show — als de spaarkaart vol is komt er een afbeelding tevoorschijn van het poppetje Voicie (MarketingTribune)

De kinderzender van de publieke omroepen, Zappelin/Zapp, was in 2013 -voor het eerst in twaalf jaar- het best bekeken kanaal onder kinderen van 3 tot 12 jaar: “Kinderen willen echte, authentieke programma’s zien” (de Volkskrant

Hoewel jongeren onder de zestien jaar wettelijk geen alcohol mogen drinken, deed meer dan de helft dat wel en een kwart zelfs elke week, zo blijkt uit de laatste leerlingenbevraging van de Vereniging voor Alcohol­ en andere Drugproblemen (HLN)

De meeste ouders van 16- en 17-jarigen gaan hun kinderen niet verbieden om alcohol te drinken als de leeftijdsgrens voor alcohol naar 18 jaar gaat, blijkt uit onderzoek van Eenvandaag (NU.nl)

Van het plan van Jongeren op Gezond Gewicht (Jogg) om honderden kinderdagverblijven water in plaats van dikmakende sapjes te laten schenken, is weinig terechtgekomen; het merendeel van die twintigduizend oefenbekers is nooit aangekomen (de Volkskrant)

Bijna één op twee Belgen kampt met overgewicht; het aantal kinderen met overgewicht lijkt de laatste jaren te stabiliseren, maar steeds meer kinderen kampen met obesitas, blijkt uit een studie aan de KU Leuven (De Standaard)

De meeste Nederlanders weten niet dat er verschillende typen zorgverzekeringen bestaan; bijna twee op de drie mensen is niet op de hoogte van het verschil tussen een naturaverzekering en een restitutiepolis — dit geldt vooral voor jongeren (NU.nl)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021