Kortjes

Kortjes: kinderen die kijken naar Netflix, vaders die dansen op Uptown Funk, tieners die school als nachtdienst voelen, en meer (week 52, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Young adults born in the last 30 years never lived without the Internet or cell phones, they can’t imagine not being connected — through the good and bad, Millennials have emerged tolerant, educated, enterprising and hyphenated (HuffPost)

Several factors explain why Millennials are The Cheapest Generation: they are saving less, investing less and are burdened with student debt — paying the monthly rent is simply more affordable in the short run than a down payment and the monthly mortgage (HCBSH)

What does Pinterest say we’re in for in 2015? From the sample list that Pinterest posted to its blog, beards and lumbersexuals are definitely not going anyway any time soon (ReadWrite)

Thanks to internet culture and media, in the last few years live events have become opportunities to grab onto meme-able moments and run (Ypulse)

Shortly after Sony Pictures Entertainment released The Interview on digital services, high-quality copies of the movie turned up on multiple piracy sites — and in less than 24 hours, it had already been downloaded by about 900,000 torrent users worldwide (Variety)

A new Netflix campaign, themed Watch Together, features unstaged and unscripted spots filmed inside real people’s homes during movie night; the focus here is on children, which makes the arguing more adorable and the whole concept of movie night more magical (Adweek)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=orHpSevqfQg]

The gendered marketing of toys seems more acute than ever; some companies are now targeting ‘the girl warrior’ with pink guns, bows and other war games that parents have tolerated uneasily among their sons — how important are gender-neutral toys to breaking old roles? (NY Times)

Wishbone Design Studio’s Recycled Edition bike is made entirely of recycled carpet and is designed to be adjusted when kids outgrow it (Springwise)

If a kid was born in the 90s, there is no holding him or her back on reminiscing about the glory days of playing outside — Millennials could be considered the last generation to spend its after-school hours immersed in the great outdoors, away from electronic (Elite Daily)

If you curl up under the duvet with an e-book for a bedtime read then you are damaging your sleep and maybe your health, US doctors have warned (BBC)

The ever-controversial Katie Hopkins has incurred the wrath of her critics once again after claiming parents of obese children should be prosecuted for ‘child cruelty’ (Independent)

The Centers for Disease Control released a monster report on the state of Americans’ health — the 511-page report makes one thing abundantly clear: teens are behaving better right now than pretty much any other time since the federal government began collecting data (Vox)

Cerca Travel, an agency which also offers Kyoto, Japan, food and art tours among other things, launched a ‘solo wedding trip’, to encourage women to have positive feelings about themselves (Mashable)

Mark Ronson’s Uptown Funk has become the official party song of the season; to highlight just how infectious it is, Tastefully Offensive has assembled a montage of incredibly awkward dads dancing with Bruno Mars singing over the top (Shortlist)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=DdN1e8m9sFM]

Het zijn niet alleen meer tieners en studenten die aan het echte leven proberen te ontvluchten door zich elk weekend in het uitgaansleven te storten, ook twintigers en dertigers maken zich hier schuldig aan: een generatie zonder motivatie om volwassen te worden (Vice)

Slechts enkele maanden na de herintroductie heeft Tjolk de award voor beste product van het jaar 2014/2015 gewonnen (Adformatie)

Voor bepaalde producten mag geen reclame meer worden gemaakt gericht op kinderen: “Maar door alle uitzonderingsbepalingen in de Reclamecode zullen kinderen nog steeds veelvuldig worden blootgesteld aan marketing voor ongezonde levensmiddelen” (Consumentenbond)

Een Dubsmash-filmpje van een Mechelse kleuterschool werd in vijf uur tijd meer dan 175.000 keer bekeken, maar toch komt er ook kritiek. de kleuters schudden serieus met de billen op Wiggle Wiggle en dat schiet bij sommigen in het verkeerde keelgat (De Morgen)

Steeds vaker versturen jongeren zelfgemaakte naaktfoto’s en blootfilmpjes via hun mobiele telefoon; die beelden worden met hun smartphone via sociale media razendsnel verder verspreid — daarom zijn de gemeenten Amsterdam en Tilburg grote voorlichtingscampagnes begonnen (NOS)

Nederlandse jongeren zijn er steeds minder overtuigd van dat alle mensen wereldwijd gelijkwaardig aan elkaar zijn; de afname van deze overtuiging is het sterkst te zien als het gaat om de verdeling van werk en middelen, blijkt uit onderzoek van van Kaleidos Research (NOG)

In 2014 vatte een belangrijke gedachte post in het onderwijs: het idee dat je leerlingen onderwijs op maat moet aanbieden, afgestemd op ieders capaciteiten — maar hoe ver kan die trend gaan? (Trouw)

Tieners voelen school als nachtdienst; uit onderzoek blijkt dat pubers pas veel later in de dag actief worden en ‘s ochtends slecht presteren, dus gaat het lesschema van de Nieuwe Veste op de schop — de Hardenbergse school verwacht dat leerlingen daardoor betere cijfers gaan halen (Trouw)

Met een opvallende actie is aandacht gevraagd voor de gevaren van het thuis opslaan van illegaal vuurwerk;een bezorger in een bompak vroeg mensen een postpakket voor de buren te bewaren — men duldt geen opslag van explosieven bij hun buren (VeiligheidNL)

En tot slot, klik hier voor 20 kinderen en tieners die de wereld veranderen (X, Y of Einstein)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019