Kortjes

Kortjes: Sesamstraat richting miljard, kinderen zijn Harlem Shake nog niet zat, en meer (week 8, 2013)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Nearing 1 billion views on YouTube, 'Sesame Street' is headed for Justin Bieber territory; the milestone – a first on YouTube for a nonprofit or children's media outlet – reflects the increasingly multimedia nature of kid entertainment (AP)

Nickelodeon has spent the last two years asking 9- and 10-year-olds what they want to watch on the iPad; in response its first app is a noisy, colorful smorgasbord of animated clips, irreverent music videos and the occasional deluge of the network’s trademark green slime (NY Times)

There's a growing habit in which otherwise reasonable people cavalierly add extra letters to the words in their texts, emails, tweets, and so forth, along with emoticons (The Atlantic Wire)

There’s no shortage of kids wanting to make their own version of the Harlem Shake; tastemakers might tire of huge trends long before the rest of the world, but the kids of the world aren’t dancing around for those people’s amusement – just their own (Ypulse)

We are living in the era of the selfie, the average person is more aware of his or her self-presentation than ever before; though the Internet and technology have made us all much more self-conscious (in the literal sense), they have probably had an even more dramatic effect on teenagers (Flavorwire)

O2 has commissioned leading street artist, Slinkachu to create three original artworks to support the 20 Years of War Child exhibition at the British Music Experience; the pieces hauntingly juxtapose children in war-torn scenarios highlighting the injustice of children affected by war (HYC)

For a fictional project, Miami Ad School students developed a subway campaign that allows people to grab the first ten pages of a book while riding the subway using near field communications; once finished they will be informed of the closest libraries so they could finish their story (AdRants)

Elke dag is er breaking news, lijkt het, en wij consumenten maken daar maar al te graag trending topics van, en merken haken hier succesvol op in, maar met zoveel trending topics dreigt een inhakers-overkill; inhakers zijn aan inflatie onderhevig (Verse Reclame)

De laatste weken krijgen we heel wat campagnes te zien van Mercedes-Benz, waarbij het merk heel goed gebruik maakt van de nieuwe media zoals Instagram en Flickr, om specifiek de jongere generaties te kunnen bereiken (Zoekmachine Marketing Blog)

De Deense speelgoedfabrikant Lego, de grootste van Europa, heeft vorig jaar ruim een derde meer winst behaald, geholpen door een sterke vraag naar speelgoed voor meisjes (De Ondernemer)

De derde campagne tegen intrarelationeel geweld van de Brusselse regering is van start gegaan; ‘I Love You' moet jongeren doen beseffen dat geweld in een liefdesrelatie nooit getolereerd kan worden (Nieuwsblad.be)

Jan Dijkstra van de Rijksuniversiteit Groningen onderzoekt populariteit en vriendschappen bij kinderen en jongeren en verschuivingen daarin in de loop van de tijd; ze hebben een voorkeur voor seksegenoten en voor leeftijdsgenoten die even populair zijn als zij (Wel.nl)

Onzichtbare nooit benoemde oordelen onder kinderen kunnen gedrag en prestaties ongunstig beïnvloeden; Engelse witte jongens tussen 4 en 10 doen het slechter op school omdat iedereen, de jongens incluis, ervan uit gaan dat ze niet zo goed leren als meisjes (Joop.nl)

Niet de hoog- of laagopgeleide jongeren, maar vooral de middengroep zal de komende jaren moeten vechten om een baan; de jeugdwerkloosheid in Nederland staat op het hoogste niveau sinds de jaren '80, zo bleek uit cijfers van het CBS (NOS)

Kinderen die veel tv kijken, hebben later in hun leven meer kans op een strafblad en een agressieve persoonlijkheid; een onderzoek in Nieuw-Zeeland laat een sterke correlatie zien tussen veel televisie kijken als kind en anti-sociaal gedrag als jongvolwassene (NU.nl)

De Belgische minister Onkelinx van Volksgezondheid wil een verbod op gsm-reclame voor jongeren en een verkoop-verbod voor kinderen onder de zeven jaar, vanwege ‘beperkt bewijs om aan te nemen dat de straling mogelijk kankerverwekkend zou kunnen zijn' (De Standaard)

Ziekenhuis Rijnstate in Arnhem lanceert een nieuwe manier om kinderen te helpen ongelukjes met de ontlasting de baas te worden; een dvd met een zogenoemde 'poepmovie' is onderdeel van de behandeling en vertelt door animaties hoe het in je lichaam werkt met poepen (Omroep Gelderland)

Tot slot; in onderstaande Volkskwagen-commercial ziet weer eens iemand zijn(?) leven aan zich voorbij trekken – maar in dit geval is dat nog niet zo'n heel lange tijd.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021