Maatschappij, Opgroeien

Vooroordelen over millennials weerlegd in video vol goede daden

De vooroordelen over generatie Y (de ‘selfie-generatie’) die Anjuly de Geus in haar boek #GeenFilter probeert te nuanceren zijn hardnekkig. Er zijn echter genoeg voorbeelden dat jongeren en jongvolwassenen niet alleen maar hedonistisch en narcistisch zijn, maar zich wel degelijk druk maken om een betere wereld en zich daar ook voor inzetten. In onderstaande video zetten Welzoo (een community voor ‘passieve actie’ fondsenwerving) en creatief bureau Column Five een aantal fraaie initiatieven achterelkaar.

Het is wellicht niet altijd even zichtbaar, maar veel jongeren zijn goed bezig, aldus de makers van het filmpje. Waarvan akte.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=dZP-owj7flQ]

“They say we don’t care, but our actions say otherwise. Maybe they just aren’t looking in the right places, like our social media, crowdfunding sites, and good deeds online. Millennials mobilize for change in new, high-tech ways, and data continually show that we prefer social good over personal profit.”

[Via Mashable]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019