Maatschappij

Kinderhulp en KidsVitaal creëren awareness voor armoede onder kinderen: ‘Zij doen ook graag mee’

Vandaag is de nieuwe reclamecampagne ‘Zij doen ook graag mee’ van Nationaal Fonds Kinderhulp in samenwerking met KidsVitaal van start gegaan op radio, televisie en internet. De campagne is bedoeld om bewustwording te creëren voor de armoede onder kinderen in Nederland en de effecten daarvan op onder andere een gezonde leefstijl. Ieder kind heeft recht op een gezonde leefstijl, maar deze kan onbereikbaarder worden als armoede intreedt. Nederland wordt opgeroepen om Nationaal Fonds Kinderhulp te steunen via www.kinderhulp.nl.

Die steun kan een beetje gewoon geluk mogelijk maken voor kinderen zoals Lisa, die in de commercial te zien is.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=AlHBoTnZLPQ]

In Nederland leven inmiddels bijna 400.000 kinderen onder de armoedegrens. Er is bij hen thuis geen geld voor hele basale dingen, zoals een fiets. Hierdoor staan veel kinderen aan de zijlijn en komen sneller in een sociaal isolement. Naar school fietsen is niet alleen heel gezellig maar ook heel gezond voor ze. KidsVitaal ondersteunt daarom Nationaal Fonds Kinderhulp bij de landelijke actie om geld in te zamelen voor een fietsproject. Kinderhulp verstrekt met dit programma opgeknapte tweedehands fietsen aan kinderen die het heel hard nodig hebben. Zodat ze én aan hun broodnodige beweging komen én gewoon mee kunnen doen met hun klasgenoten.

De televisiecampagne, waarvoor zendtijd beschikbaar is gesteld, is te zien bij RTL Nederland, Nickelodeon, Disney Channels, Discovery Networks, STER, ORN en de zenders van SBS. Op de radio is de spot te beluisteren bij Q-music, Radio Veronica, Radio 538, Radio 1, 2, 3FM, 100% NL, Classic FM, Radio 10 Gold en Sky Radio. En online zijn banners geplaatst bij de mediapartners en IMNetworks, Tibaco en Red Chocolate. De campagne, die loopt van 7 tot en met 28 oktober, is tot stand gekomen door verschillende bureaus die een belangeloze bijdrage leverden: Keesie (concept), Yune (productie) en Zigt (mediaplan).

Update (9 april 2014): De opvolger van bovenstaande video focust op de zwemles.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=B-qEQxuXAAw?list=UUzUCWbyKJIGkNxm3ZA_gN2g]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

2 Comments

  1. Hallo, allereerst de beste wensen voor 2014.

    Helaas ziet het komende jaar er voor sommige mensen in onze samenleving er niet zo mooi uit.
    Velen moeten dag in dag uit leven van een inkomen dat ver onder het minimum ligt, en leven dag in dag uit in Armoede.

    Wij van de Club voor Minima , zetten ons al jaren in voor de minima in Nederland, veel mensen hebben wij al bijgestaan en geholpen. Maar de problemen worden steeds schrijnender. De regering blijft ons maar melken, terwijl we al jaren droog staan.

    Zo kan het niet verder, steeds weer worden er miljoenen over de grens uitgegeven, maar voor eigen volk is er vaak zelden tot geen hulp.

    Wij hebben 2014 uitgeroepen tot jaar tegen de armoede. Onder het motto Samen Sterk en Strijdvaardig gaan wij de Armoede in Nederland te lijf.

    Maar dit kunnen we niet alleen, en uw hulp kunnen we hierbij goed gebruiken.

    Daarom vragen wij onze pagina te delen, en ons zoveel mogelijk aan te bevelen bij vrienden, kennissen en familie. Want hoe meer mensen ons steunen, hoe meer wij tegen de armoede kunnen doen.

    Deel, like en volg ons op http://www.facebook.com/2014tegendearmoede

    Wij wensen u gelukkig 2014, een jaar zonder Armoede.

    Met vriendelijke groeten,

    Paul en Hugo Kempers
    Club voor Minima

  2. Ook ik heb een minimum budget en ben diep beledigd! Aangezien ook ik mijn kinderen niet kan voorzien in luxe zoals een gloednieuwe fiets of een zwembadbezoek blijken mijn kids dus ook in armoede te leven?! Dat vind ik een belediging . Ik doe er alles aan mijn kids te geven wat ze hoognodig hebben zoals schone en hele kleding, een warm bed, een dak boven het hoofd en gezonde voeding. Dat alles kan ik ze geven maar inderdaad een zwembad bezoek zit er dan niet in. Jammer dan, dan lopen ze naar het strandje of de lokale meer en gaan daar een middag zwemmen. Een gloednieuwe fiets van 1200 euro kan ik ook niet betalen dus krijgen ze een 2de hands van de kringloopwinkel die het goed doet en waar ze al 4 jaar plezier van hebben. Armoede is wanneer men geen voedsel in huis heeft of geen dak boven het hoofd. Waar men het hier over heeft is nog lang geen armoede. Zomaar het woord armoede her en der over de tafel gooien omdat kids tegenwoordig oververwent zijn gemaakt?! belachelijk. ! Met reklames zoals dit wordt men dus een armoedig gezin genoemd terwijl dat helemaal niet zo is. Een kind kan ook tevreden zijn met een waterijsje van 50 ct ipv een luxe cornetto van 2 euro. Omdat ik niet het budget heb om dure kleding te kopen krijg ik van een groter vriendje van mijn zoon de kleding doorgeschoven voor mijn jongste zoon….geweldig! MAAR GEEN ARMOEDE! Wat is er mis met een badje in de tuin, met het zelf moeten verzinnen van spelletjes of vermaak voor de dag? Mijn kinderen overleven de zomer en vrije dagen echt wel, ook zonder zwembad of dure fiets! Ik zorg goed voor mijn kids ondanks de luxe die ze niet niet hebben maar ook blijkbaar niet nodig hebben. Er moet niet zo snel geklaagd en gezeurd worden, de kids worden behandeld alsof ze van porselein zijn gemaakt en dat is idioot. Die kids moet leren te overleven met weinig en tevreden zijn met minder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019