Calvé Pindakaas is een campagne gestart waarbij verschillende sportactiviteiten voor kinderen van 6-18 jaar worden weggegeven. Wie momenteel een grote actiepot (650 gram of 1 kilo) van het bekende Unilever-merk koopt, kan een gratis kids-activiteit uitkiezen. Het aanbod bestaat uit meer dan 200 sportactiviteiten waar kinderen en jongeren aan kunnen deelnemen. Klimmen, karten, dansen, judo, tennissen, zwemmen, enzovoort — allemaal activiteiten die de jeugd een keer kan proberen dankzij deze actie.
Met de unieke actiecode, tussen 1 mei en 31 juli 2015 aan de binnenkant van het etiket van de pot pindakaas te vinden, kan een cadeaucode worden aangevraagd, waarmee vervolgens een e-voucher aan te maken is voor de gewenste sportactiviteit, die tot 31 maart 2016 in te wisselen is.
Voor de actie werkt Unilever samen met TLC Marketing. Het internationale marketingbureau doet er in de actievoorwaarden niet geheimzinnig over: persoonsgegevens kunnen aan partners van het bureau worden verstrekt. Dus.
Update (12 mei): Om de campagne aan te jagen, plakte scholier Sam al abseilend een actie-etiket op een 15 meter hoge pindakaaspot aan de Maas in Rotterdam. “Wij zien kinderen in Nederland graag lekker bewegen, actief bezig zijn en vooral plezier hebben in sport,’ licht Karin Koornneef van Calvé Pindakaas toe tegen MarketingTribune. “Met deze actie krijgen tienduizenden kinderen binnen een bepaalde periode de mogelijkheid om een sport uit te proberen die ze leuk vinden. Hopelijk zet ze dit ook aan om meer te gaan bewegen en er lol in te hebben.”