Marketing, Uiterlijk

Dove vraagt meisjes en hun moeders om een eerlijke ‘selfie’ te maken

Inmiddels voert Dove alweer voor het tiende jaar campagne voor echte schoonheid, en met succes. Na de ogen opende Evolution-video in 2005 werden de Real Beauty Sketches benoemd als dé virale campagne van 2013. En nu is er een opvolger, die gezien de eerste reacties, opnieuw hoge ogen gaat gooien. Weer geen flitsende commercial van 30 seconden, maar een documentaire van 8 minuten, geregisseerd door Oscar-winnende filmmaker Cynthia Wade. Onder de titel Selfie wordt getoond hoe we de macht hebben om te herdefiniëren wat mooi in ieder van ons is.

De korte film brengt een groep meisjes van de middelbare school en hun moeders in beeld, die een nieuw type selfie creëren, niet eentje die zo voordelig mogelijk is maar een eerlijke die “hun unieke schoonheid viert”. Vrouwen van alle leeftijden worden opgeroepen om op dovebeautyis.com te delen wat zij onder ‘mooi’ verstaan (hashtag: #BeautyIs). Daar vind je ook eerdere uitingen uit de campagne.

“Ten years ago, Dove set out to widen the definition of beauty. Join the conversation to help shape the beautiful years ahead.”

[Via Adweek]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

2 Comments

  1. Dag Dennis,

    Het artikel lezende en het feit dat onder de hashtag #BeautyIs Dove al langer campagne voert die de ideeen raken van schoonheid, zelfacceptatie en zelfbeeld, doe ik deze reactie plaatsen.
    In relatie tot ook deze campagne voor echte schoonheid, zou het geen prachtige combinatie zijn om het onderwerp “zelfacceptatie” meer onder de aandacht te brengen. De huidige maatschappij is steeds meer gericht op uiterlijke kenmerken. Steeds meer jongeren worstelen met hun zelfacceptatie. Ze willen anders zijn, of er anders uitzien. Vaak leidt dat tot narigheid, zoals lichamelijke of psychische problemen, een negatief zelfbeeld en stress.
    Aan jou de vraag of het onafhankelijke kennisplatform voor marketing- & communicatieprofessionals mogelijkheden ziet om het onderwerp “zelfacceptatie” bij de doelgroep 0-25 jaar meer onder de aandacht te brengen. Graag verwijs ik naar het nieuwe voorlichtingsfilmpje “De kunst van Zelfacceptatie” van de Stichting Zelfacceptatie http://www.zelfacceptatie.nl

    Met vriendelijke groet,
    Robert

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019