En net als je denkt dat de ‘lijstjestijd’ weer voorbij is, komt dan eindelijk het jaarlijkse overzicht van Trend Hunter langs, naar eigen zeggen ’s werelds grootste trendspotting community. Uit de vele trends die op het platform (en in prijzige rapporten) verzameld worden, zijn in onderstaande video de 20 favoriete trends voor 2014 van Jeremy Gutsche en zijn team achter elkaar gezet. Uiteraard gaat het over duurzaamheid en goed doen, over draagbare technologie, over het in elkaar overlopen van internet en popcultuur en over abonnementen op van alles en nog wat.
Mooie termen weer: ‘Social Commerce’, ‘Micro Adaptation’, ‘Pseudo Domestic’, ‘Modest Chic’, ‘Edgy Environmentalism’ (zie afbeelding), ‘Mobile Romance, ‘Sampletising, ‘Consumer-Controlled Innovations’, ‘Functional Out of Home’, ‘Food-Focused Getaways’, ‘Visualized Social’, ‘Kit Culture’, ‘Villain Worship’, ‘Simulated Home’, ‘Malleable Mania & Wearable Tech’, ‘Meme Celebrity’, ‘Infinite Design’, ‘Internet Slang Marketing’, ‘Subscribed Social Good’ en ‘Gamble Economics’ — ik kan me voorstellen dat je de beelden nodig hebt om ze te begrijpen. Klik en kijk.
“It’s never been simpler to gamble on your next big idea.”