Marketing

Libresse lanceert Instagram-campagne ‘Play Fearless’

Libresse liet Panelwizard onderzoek uitvoeren onder 1.105 Nederlandse vrouwen tussen de 16 en de 24 jaar. Vriendinnengroepen blijken hecht en intiem te zijn; driekwart verkiest haar vriendinnen boven een liefde en zegt geen geheimen te hebben voor elkaar (52%). De helft van de meiden deelt details over haar seksleven onderling en 15% heeft zelfs wel eens gezoend met haar BFF. Echter, een derde voelt zich ook wel eens buitengesloten of ervaart soms groepsdruk. In deze gevallen maken meiden zich schuldig aan het overdrijven van verhalen (36%) of een leugentje om bestwil (20%). Volgens een derde van de ondervraagden zorgt ruzie nadat het is goedgemaakt overigens voor een hechtere vriendschap.

Maar liefst driekwart van de jonge vrouwen heeft een vaste vriendinnengroep. En bijna 90% geeft aan helemaal zichzelf te kunnen zijn in het bijzijn van haar vriendinnen. De meerderheid (68%) voelt zich onder haar vriendinnen zo comfortabel, dat zij meer dingen durft te doen die normaal gesproken buiten haar comfort zone liggen. Om een nieuwe uitdaging aan te gaan zijn het dus vooral vriendinnen (73%) die voor een extra duwtje in de rug zorgen, eerder dan ouders (62%) of een liefde (59%). En Nederlandse meiden dromen groots. De top-5 bucketlist:

  • Een (wereld)reis maken (42%)
  • Bungeejumpen of parachutespringen (39%)
  • Zingen in het openbaar (23%)
  • Presenteren/spreken voor een groot publiek (18%)
  • Een extreme sport beoefenen (17%)

Eén op de vijf besteedt haar tijd liever met vriendinnen dan met haar geliefde. Winkelen (59%) en uit eten gaan of een terrasje pakken (56%) horen dan met stip thuis in een perfecte meidendag. Ook samen stappen of naar een festival gaan zijn populair (31%), gevolgd door vakantie; bijvoorbeeld een weekendje weg of een citytrip naar het buitenland. Andere favoriete activiteiten zijn spelletjes spelen (14%), samen sporten (11%) en een beautymiddagje houden (10%).

En daar komt de aap uit de mouw: Libresse vindt dat meiden alle uitdagingen aan moeten gaan, ook al zijn ze ongesteld. Het merk introduceerde daarom de game Play Fearless, dat vrouwen samen met hun vriendinnen via Instagram en andere social media kunnen spelen. De nieuwe wereldwijde social mediacampagne stimuleert jonge vrouwen om ‘fearless’ in het leven te staan. De campagne speelt in op de populariteit van spelletjes en is geïnspireerd op het bekende ‘truth or dare’-mechanisme.

Het Play Fearless-spel vindt plaats op het Instagram-kanaal @LibresseNL, waar vriendinnen elkaar in speelkaarten kunnen taggen om uitdagende opdrachten uit te voeren of bekentenissen te doen. De campagne wordt omarmd door diverse social media-bekendheden, zoals Teske de Schepper, Veronica van Hoogdalem en DisforDazzle. Zij dagen om de week hun volgers uit met truths en dares of delen videocontent waarin zij gekke opdrachten moeten uitvoeren. 

play fearless

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019