Uitgaan

Pinkpop was festival van NIX, dankzij Happy Drinks van Trimbos-instituut

Lekker drinken en lol hebben zonder alcohol, dat is de missie van de Happy Drinks die het Trimbos-instituut en Pierre Wind drie jaar geleden introduceerden — onderdeel van de jongerencampagne weerbaarheid en drinken, roken, blowen: Meer lol met self control. Om alcoholvrij spannender te maken ontwierp de overenthousiaste chefkok alcoholvrije dranken met een kick en speciale twist  (denk aan ingrediënten als spaanse peper, koriander, appelazijn of chilisiroop), als alternatief voor alcohol op festivals, schoolfeesten en in het uitgaanscircuit.

Tijdens Pinkpop 2011 werden drankjes als als Seks op de fiets, Danger of KomKommie voor het eerst massaal geschonken. Dit jaar stond het Trimbos-instituut voor de derde keer met Happy Drinks op Pinkpop. Zonder er zelf over te beginnen ging het gesprek tussen barcrew en Pinkpop-bezoeker opvallend vaak over verantwoord alcoholgebruik, zo melden de initiatiefnemers. En niet alleen uit de reacties blijkt de aanwezigheid een succesnummer te zijn. In totaal zijn er op de 2014-editie meer dan 4.500 Happy Drinks verkocht tijdens het Pinkpop festival. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van 2012. Na de opening op de zaterdagmiddag was het met gastshaker Pierre Wind al snel druk bij de Happy Drinks Bar. The Battery, met sechuan button, bleek twee jaar terug zoveel indruk te hebben gemaakt dat er op zaterdagochtend zelfs liefhebbers voor in de rij stonden.

Happy Drinks en Pinkpop hebben een speciale relatie opgebouwd. Pinkpopdirecteur Jan Smeets wil een festival waar geen drugs worden gebruikt en waar verstandig met alcohol wordt omgegaan. De ‘afspraak van NIX’ was ook nadrukkelijk zichtbaar op het terrein. Smeets liep zelf(s) drie dagen in een NIX18-polo (‘Ook Pinkpop is een festival van NIX)’. Bezoekers tussen de 18 en 25 jaar konden een speciaal polsbandje halen als ze alcohol wilden drinken. Pinkpop heeft Happy Drinks omarmd omdat het alcoholpreventie zonder betutteling is.

happy drinks

De Happy Drinks Bar is mogelijk gemaakt dankzij ondersteuning van Lipton Ice Tea, Dazzling Cocktails, Koppert Cress, The Greenery en NIX18. Zie de Happy Drinks Facebookpagina voor een impressie van Happy Drinks op Pinkpop.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019