Media

NSPCC spoort ouders aan online deelbewust te worden, met aansprekend voorbeeld: ‘I Saw Your Willy’

Sociale media spelen een behoorlijk belangrijke rol in het leven van de jeugd, maar er zijn ook wat nare bijwerkingen voor wie er niet verstandig mee omgaat. De National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC), een Engelse liefdadigheidsorganisatie die zich inzet tegen kindermishandeling, is daarom een nieuwe campagne gestart over veiligheid online, gericht op ouders van 8-12-jarigen. In twee animaties wordt bij wijze van waarschuwing getoond hoe snel het verkeerd kan aflopen als je een zaakje (sic) deelt dat je digitaal beter niet kan delen.

“We tell our children to share but online it’s different. In fact sometimes sharing online can be dangerous. That’s why we’re asking parents to be Share Aware and keep children safe online.”

Hieronder zie je de video die vanwege de titel I saw your Willy het vaakst bekeken zal worden.

[vimeo 115647556 w=570 h=321]

En kijk ook het andere filmpje uit de campagne: Lucy and The Boy.

[vimeo 115646648 w=570 h=321]

“We know some parents feel confused by the internet – out of their depth, and out of control. Share Aware – our campaign for parents of children aged 8-12 – will help to reassure you, and give you everything you need to keep your children safe. We’ve got straightforward, no-nonsense advice that will untangle the web, and show you how you can be just as great a parent online, as you are the rest of the time. The internet is a great place for children to be. Being Share Aware makes it safer.”

De ‘Share Aware’-campagne beperkt zich niet alleen uit de twee spotjes, maar via de NSPCC-website vinden ouders ook informatie over sociale netwerken, alsmede tips hoe ze ‘deelbewust’ kunnen worden en hoe ze hierover met hun kinderen het gesprek kunnen aangaan.

[Creatie door Leo Burnett Change; via The Drum]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019