Media

Sociale campagne moet selfieverslaafden redden: ‘Save yourselfie’

Wie veel selfies maakt, zou wel eens geestelijk ziek kunnen zijn, zo schrijft de DailyMail vandaag, onder andere psychiater Dr David Veale citerend: “Taking Selfies is not an addiction — it’s a symptom of Body Dysmorphic Disorder that involves checking one’s appearance.” De selfie-rage is niet te vermijden en sommigen slaan inderdaad door. Regisseur Alessio Fava maakte onderstaande korte film — een sociale campagne voor de selfieverslaafden, om te delen op Facebook door verslaafde vrienden te taggen. De boodschap: wie teveel digitale zelfportretjes maakt, zou wel eens onzichtbaar kunnen worden.

Het zou geen lastige keuze moeten zijn: het aantal selfies beperken of verwijderd worden uit de lijst van (online) vrienden en verdwijnen. Dus: ‘Save yourselfie’.

[vimeo 102010991 w=570 h=320]

“You could be the next to disappear from my Facebook.”

[Productie door Withstand; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021