Media

Tjiezi succesvol dankzij The Voice Kids 1, dus ook hoofdsponser The Voice Kids 2

Na een succesvolle eerste editie van The Voice Kids begint deze week het tweede seizoen van de talentenjacht voor kinderen en tieners, dat opmerkelijk genoeg (gezien de jonge deelnemers en fans) pas vanaf half 9 's avonds wordt uitgezonden. Ook dit jaar steunt Tjiezi van Uniekaas jong talent en gaat opnieuw samen met RTL 4 op zoek naar de beste kinderstem van Nederland. De kaarten voor de finale van het populaire familieprogramma zijn al uitverkocht, maar ruim 450 kopers van Tjiezi kunnen alsnog exclusieve kaarten winnen.

De vier kaasproducten van Tjiezi zijn allen voorzien van een The Voice Kids-sticker met daarop een unieke code, waarmee consumenten in de supermarkt Tjiezi-stickers en een gratis The Voice Kids-gadget ontvangen én kans maken op kaarten voor de finale.

Op vrijdag 21 december starten de bekende 'blind auditions'. Van de duizenden kinderen die zich hebben aangemeld gaan alleen de beste door naar 'the battles' om te strijden voor een plekje in de spectaculaire 'live finale' op vrijdag 15 februari 2013. De bekende coaches Nick & Simon, Angela Groothuizen en Marco Borsato stomen de kids ook dit jaar weer klaar voor het perfecte live optreden, terwijl Tjiezi (het merk is tevens een character) als trouwe fan alle deelnemers enthousiast aanmoedigt.

“Tjiezi van Uniekaas staat voor '100% fun', speciaal voor alle kinderen en tieners. Na een succesvolle eerste editie, hebben wij er opnieuw voor gekozen om als hoofdsponsor van het populaire RTL-programma Nederlands jong talent toe te juichen. Het is fantastisch om te zien hoeveel zangtalentjes Nederland heeft en hoe deze kinderen volop genieten van hun minute of fame op het podium. Bovendien brengt het een relatief nieuw merk als Tjiezi enorm veel naamsbekendheid, sympathie en omzet.” [Huub Terpstra, marketing manager Uniekaas/Tjiezi]

Het merk Tjiezi werd begin dit jaar bekroond met de eerste prijs voor 'Beste Introductie Kidsproducten 2011', naar eigen zeggen mede dankzij een uitgebalanceerde multimediale aanpak. Door de zichtbaarheid in en rond de eerste serie van het programma wilde Tjiezi de brand awareness verhogen; een crossmediale campagne die via billboards, breakbumpers, een actiepagina op de programmasite, Tjiezi.com, POS-winkelmateriaal, social media en pre-rolls drie maanden lang voor exposure zorgde. Maar liefst 81% van de 'boodschappers' vond Tjiezi goed bij The Voice Kids passen en 70% van de kinderen kon zich herinneren Tjiezi te hebben gezien. Voor aanvang van de shows kende bijna niemand het merk, tijdens de uitzendingen zijn de verkoop en omzet verdubbeld.

Hieronder deze case gevat in een video. Check dit document (pdf) voor meer info.

Behalve als sponsor van The Voice Kids en als product in de supermarkt is Tjiezi ook online aanwezig, waar hij zich van zijn meest komische, boevige, energieke en soms emotionele kant laat zien; op www.tjiezi.com staan games, video’s en het speciale Tjiezi-spaarprogramma voor emoticons. Daarnaast is Tjiezi ook actief op Facebook, Twitter en Hyves. Tot slot zijn er ook nog twee apps voor de iPhone en iPad beschikbaar: Tjiezi Talking en DJ Tjiezi.

Previous ArticleNext Article

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018