Muziek

Fernandes en Top Notch brengen jonge en oude Surinaamse topartiesten bij elkaar

Om de smaak van het rijke culturele erfgoed en de kleurrijke Surinaamse muziek in Nederland onder de aandacht te brengen, lanceerden Surinaams frisdrankmerk Fernandes en platenlabel Top Notch deze maand het initiatief Sranan Gowtu (Surinaams Goud). De samenwerking behelst onder andere het uitbrengen van verzamelalbums, remixes, videoclips en events met muziek van de Surinaamse helden van vroeger. Sranan Gowtu vormt voor Fernandes het hoofdonderdeel van haar eerste grote media- en contentcampagne ‘Move to Fernandes’.

De campagne richt zich op ‘urban teens’, stedelijke jongeren tussen de 16 en 25 jaar, bij wie de rijke achtergrond van Fernandes tot leven komt door de samenwerking met Top Notch.

Alle elementen uit het partnership komen hier samen: twee verschillende tv-/bioscoopcommercials waarin de muziek van Sranan Gowtu als backbone dient, drie nieuwe videoclips waarin Fernandes en Top Notch samen aan de regie stonden, twee korte documentaires, Spotify-playlists met muziek van de Surinaamse helden, advertorials en editorials op de belangrijkste influencerswebsites, Facebook-activaties (win een muziekreis naar Suriname!) en offline diverse festivals en events. Daarnaast zet Fernandes Shazam in als muzikale ondersteuning bij haar cinemaspot; een innovatieve samenwerking die in Nederland nog niet eerder is opgezet.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=H0bFBdqIAf4]

“Fernandes is een sterk onderdeel van de Surinaamse cultuur en dit gevoel willen wij met Sranan Gowtu uitdragen. We hebben dit project daarom samen met Fernandes geïnitieerd om de bijzondere Surinaamse cultuur en energieke muziek onder de aandacht te brengen bij het grotere publiek.” [Kees de Koning, Top Notch]

Artiesten als Lieve Hugo, Max Nijman, Trafassi en Max Woiski Jr. zijn met hun muziek uitgegroeid tot iconen van de Surinaamse muziekcultuur en een grote inspiratiebron voor artiesten van nu. Dit muzikale eerbetoon Sranan Gowtu bestaat uit diverse samenwerkingen tussen helden van toen én nu, waaronder artiesten zoals rapper Keizer, Postman en veelbelovende nieuwe talenten als Bokoesam, FS Green en SBMG. Daarnaast worden de Surinaamse iconen tijdelijk geportretteerd op negen miljoen blikjes Fernandes, zowel van de nieuwe smaak Pink Melon als van de bekende smaken.

[UM bedacht de media- en contentstrategie voor deze samenwerking, influencerbureau Biko koppelde Top Notch en Fernandes en ontwikkelde het PR- & influencertraject.]

PS  Deze week werd ook al een andere samenwerking van Top Notch aangekondigd: een roadtrip met Hi. Komende maanden stappen aansprekende en soms verrassende combinaties van artiesten in bij Uriah ‘Mr. Hi’ Arnhem om in een grote Amerikaanse Chevy Suburban een nieuwe track op te nemen — de Hi ‘Pickup’-sessies.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021